imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A Lightning csatlakozó olyan mint a köldököd

Így tisztíthatod meg

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

10 éves a (PRODUCT)RED kampány


A (PRODUCT)RED kampány olyan szorosan összefonódott az Apple nevével, hogy egy pillanatra azt hihetnénk, hogy ez az ő ötletük volt, és egyedül ők képviselik, holott ez nincs így. Tíz évvel ezelőtt Bono, a U2 frontembere és Bobby Shriver (akkor épp a ONE/DATA non-profit szervezetek vezetője) indították el a RED kampányt, aminek elsődleges célja, hogy felhívja a figyelmet és felvegye a harcot az (elsősorban Afrikában tomboló) HIV/AIDS járvánnyal szemben.

Ezekben a napokban tartják Davosban a Világgazdasági Fórum szokásos éves téli találkozóját, ahol a globális elit mellett, immáron talán nem meglepő módon, de feltűnt Bono is. Tíz éve ugyanitt indították el a RED kampányt, amihez az Apple elsők között csatlakozott, és azóta is a részese. Számítások szerint az elmúlt tíz évben összesen 350 millió dollárt gyűjtöttek az alapítványnak, amiből 100 millió dollár az Apple-től származik. A kampányhoz azóta számtalan cég csatlakozott, részesei többek közt a Nike, az American Express, az Apple, a Coca Cola, a Starbucks, a Converse, az Electronic Arts, a Head, a Bugaboo, a Penguin Classics, a Gap, az Armani, a Hallmark és az SAP. Bill Gates egykor „kreatív kapitalizmusnak” nevezte a kezdeményezést, míg Bono „etikus fogyasztásról” beszélt.

how_RED_Works

A cégek társadalmi felelősségvállalása (CSR) ma már egy bevett fogalom, de akkor nem volt az. A RED program korán megértette azt, hogy a céges társadalmi felelősségvállalás nem csak arról szól, hogy ezek a cégek pénzt adnak, hanem hogy pénzt is keresnek.

– nyilatkozta Bono telefonon keresztül a Financial Times-nak. A kampányhoz nemrég csatlakozó Bank of America pedig olyan fényképeket tett ki az ATM-jeire, amin azok a gyerekek láthatók, akik a programnak köszönhetően AIDS nélkül születhettek meg, mert a fertőzőtt anyákat kezelni tudták. Bono szerint ez egyáltalán nemcsak a pénzről szól, hanem a hatásról. Szerinte sokkal nagyobb hatása van annak, ha egy globális cégvezető beszél egy afrikai állam vezetőjével az AIDS-ről, mint ha az Egészségügyi Világszervezet (WHO) egyik tisztségviselője. Amióta mérik, csak Afrikában kb. 39 millió embert ölt meg a HIV vírus. A program kezdetén 700 000 ezer embert kezeltek, ez a szám ma már 15 millióra emelkedett.

Marc Newson, Bono és Jony Ive.
Marc Newson, Bono és Jony Ive.

A Steve Jobs vezette Apple először egy RED iPod-dal állt a kezdeményezés mellé, azonban az együttműködés az egykori társalapító halála után sem szakadt meg. Két évvel ezelőtt Jony Ive és Marc Newson együtt tartottak jótékonysági árverést, ahol többek között 1,8 millió dollárért kelt el az a speciális Leica fényképezőgép, amit együtt terveztek. Az auckió összesen 13 millió dollár bevételt hozott a RED kampánynak, amihez a Bill & Melinda Gates Alapítvány ugyanennyit tett hozzá. Az évforduló kapcsán megkérdezték Jony Ive-ot is, hogyan látja az elmúlt tíz évet:

Engem sokkal jobban érdekel az, hogy mit éreznek azok az anyák, akiknek a lányai életben maradnak, mint hogy a RED-nek milyen hatása volt más cégekre. Ami rögtön megfogott engem ebben az egészben, az az volt, hogy milyen méretű és szörnyű problémáról van szó, amitől normális esetben az emberek többsége egyszerűen elfordul. Egyszerűen imádtam azt, ahogy Bono ezt egy megoldandó problémaként kezelte.

Leica Digital Rangefinder
Leica Digital Rangefinder

Nézem a lányaimat, és azt látom, hogy figyelnek az értékekre, és hogy mire költik a pénzüket. Politikai hatalmunk van abban, hogy mit és hogyan fogyasztunk.

– mondta Bono. Az Apple (PRODUCT)RED termékeit természetesen az iSTYLE-nál is meg tudjátok vásárolni.

Források: Financial Times via 9to5Mac

Akár 20% kedvezménnyel
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!