Spotify

100 millió fölött a Spotify-felhasználók száma

#HÍREK
2016. 06. 21.
A svéd gyökerekkel rendelkező zenei streaming-szolgáltatás, a Spotify tegnap erősítette meg a brit Telegraph számára, hogy a felhasználóik számának sikerült átlépnie a bűvös 100 milliós határt – ezzel magasan az övék az első hely ebben az iparágban.

A 100 milliós rekordról szóló tudósítás egy időben jelent meg azzal a hírrel, miszerint a Spotify lett Európa legértékesebb startupja, megelőzve a korábban ezt a címet birtokló Skype-ot. A Sptofiy értékét jelenleg 8,5 milliárd dollárra becsüli a GP Bullhound bank. (Mivel a cégformájuk nem részvénytársaság, ezért piaci kapitalizációról nem beszélhetünk, ez csupán a befektetők által felállított érték.)

A szolgáltatás jelenleg havonta 1,8 millió új felhasználóval gyarapodik, ami Jonathan Forster, a Spotify egyik alelnöke szerint részben az Apple-nek, illetve az Apple Music-nak köszönhető:

Nagyszerű, hogy az Apple is játékban van. Egyértelműen növelik a streaming ismertségét. Nehéz egyedül felépíteni egy egész iparágat. Sokkal gyorsabban növünk és sokkal több új felhasználónk van amióta elindult az Apple Music. Persze szörnyű volna, ha egymás felhasználóit vennénk el, és kiderülne, hogy a 100 millió felhasználónk a plafon, de szerintem nem ez a helyzet.

Spotify

Mivel persze a Spotify reklámokkal dúsított ingyenes szolgáltatást is nyújt, a 100 milliós adat nem a fizetős felhasználók számát jelenti. Ők nagyjából 30 millióan vannak – összehasonlításképp, a kicsit kevesebb mint egy éve indult Apple Music jelenleg 15 millió fizetős felhasználónál tart, ezt Eddy Cue jelentette be a múlt heti WWDC-nyitóelőadáson. A rekord felhasználószám rekord bevételt is jelent, 2014-hez képest ugyanis a Spotify bevételei 2015-re közel 80%-kal, 1,95 milliárd euróra nőttek.

Spotify

A rekordbevétel rekordveszteséggel is járt, tavaly összesen 173,1 millió eurós veszteséget könyvelhetett el a cég, ez viszont csak 10%-os emelkedést jelent. A nyereségre hosszú évek óta várnak a befektetők, úgy tűnik azonban, hogy egyelőre hiába. Ez egyre több kérdést vet fel a Spotify üzleti modelljével kapcsolatban. Alice Enders elemző ezzel kapcsolatban az alábbiakat mondta a Telegraph-nak:

Az ingyenes modell üzleti szempontból továbbra is kihívást jelent, minden egyes ingyenes felhasználó veszteséget termel a bruttó árrés szempontjából. Reményre adhat okot azonban, hogy ez kifizetődni látszik a feliratkozók számában. Nagyon szép előrelépést sikerült elérni ebben az évben ezen a téren.

Forrás: The Telegraph via MacRumors.