Pokémon GO

100 millió letöltés felett jár a Pokémon GO

#HÍREK
2016. 08. 03.
Alig egy hónapja jelent meg az utóbbi idők legnagyobb őrületét kiváltó játéka, a Pokémon GO, máris több mint százmillió felhasználó töltötte le – ráadásul úgy, hogy nem is érhető el hivatalosan a világ minden országában. Az App Annie azt vizsgálta meg, mennyi bevételt termel a játék a fejlesztő Niantic számára, illetve befolyásolta-e hártányosan a többi hasonló modellre épülő app bevételét a Pokémon GO népszerűsége.

Az App Annie becslése alapján három héttel a megjelenés után még mindig napi 10 millió dollárt hoz össze a Pokémon GO ha összeadjuk az App Store-ban és a Google Play Store-ban lebonyolított alkalmazáson belüli vásárlásokat. Persze ennek csak egy része landol a Nianticnél, kap belőle a Google és az Apple is (mindketten 30%-ot a saját alkalmazásboltjuk után), a Nintendo és a Pokémon Company is. Ettől függetlenül azért persze szép összeget hoz a játék, és folyamatosan vezeti a Top Grossing listákat is.

Pokémon GO

Ez utóbbival kapcsolatban arra volt kíváncsi az App Annie, hogy vajon a Pokémon GO sikere befolyásolja-e a többi játék sikerét. Vagyis, kevesebbet költenek-e az emberek a Mobile Strike-ban, a Game of Warban vagy a Candy Crush Sagában azért, mert a pénzüket inkább a pokémonvadászatra szórják el? A válasz röviden: nem. Az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban ugyan néhány nappal a Pokémon GO megjelenése után volt némi visszaesés, de gyorsan visszatértek a bevételek a korábbi szintre.

Az App Store játékok kategóriájából származó bevételek a Pokémon GO nélkül az App Store-ban és Google Play Store-ban. | Forrás: App Annie
Az App Store játékok kategóriájából származó bevételek a Pokémon GO nélkül az App Store-ban és Google Play Store-ban. | Forrás: App Annie

Ezt okozhatja az is, hogy az ilyen játékok bevételének nagy részét a hatalmas letöltésszám ellenére csupán egy kemény mag hozza (a „bálnák”), akik ugyan kevesen vannak, de fejenként átlagosan meglehetősen sokat költenek alkalmazáson belüli vásárlásokra. Japánról nem készítettek ilyen diagramot, de kiemelik, hogy még ebben az országban is – ahol elég mély gyökerei vannak a „Pokémon-kultúrának” – csupán 5%-os ingadozás volt megfigyelhető a bevételekben.

Az App Annie arról is írt, hogy szerintük hatalmas lehetőség rejlik a kiterjesztett valóságban (AR), és ennek az egyik első fecskéje a Pokémon GO. Nem csupán arról van szó, hogy ráveszi a játékosokat arra, hogy kimozduljanak, de a különböző üzletek tulajdonosainak is plusz bevételt hozhat, ha például egyes játékokhoz biztosítanak extra begyűjthető tárgyakat a boltjuk meglátogatása esetén. Azt is hallhattuk korábban, hogy egy New York-i pizzéria forgalma 75%-kal nőtt, mert a tulaj jó érzékkel egész nap lure-okat pakolt az ott található pokéstopra (ez pokémonokat vonz az adott helyszínre, melyeket begyűjthetnek a játékosok).

Forrás: App Annie via AppleInsider.