imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

iPhone 8

Itt találsz mindent az iPhone 8-ról

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

2015-ben is az Apple a világ legértékesebb globális márkája


2013-ban történt meg a trónfosztás: az Apple letaszította a világ legértékesebb márkájának trónjáról a Coca-Colát, ami előtte 13 évig birtokolta ezt a címet. Azóta pedig immáron harmadik éve a kaliforniai techcég áll az élen az Interbrand minden évben összeállított Best Global Brands elnevezésű listáján.

A második helyezett idén is a Google lett, a korábbi vezető Coca-Cola a harmadik, miután további 4%-ot csökkent az értéke. Negyedik a Microsoft, ami idén helyet cserélt a most ötödik IBM-mel. Ez azt is jelenti, hogy a techcégek uralják a legértékesebb márkákról összeállított lista tetejét, hiszen az első öt helyezettből négy ilyen vállalat.

A Toyota idén hatodik lett (ez két helyezésnyi javítást jelent), a Samsung továbbra is hetedik, míg a GE 8. helyre csúszott vissza (a Toyotával cseréltek helyet). A top 10-et a McDonald’s és az Amazon zárja, ez utóbbi a Mercedes-Benzt lökte ki az első tízből, így a német autógyártó a BMW-től egy hellyel lemaradva 12.-nek futott be 2015-ben. Ha már német autógyártók, a Volkswagen a botrány ellenére csak 10%-ot veszített a márka értékéből – bár a hosszú távú hatásokat valószínűleg csak jövőre látjuk –, ezzel a 35. helyet szerezték meg.

Interbrands Apple 1. hely

A legnagyobb növekedést idén is a Facebook könyvelhette el 54%-kal, de az Apple-nek sem kell szégyenkeznie a 43%-os eredménnyel – ahhoz képest, hogy az első márka volt, mely tavaly átlépte a 100 milliárd dolláros értéket az Interbrand számításai alapján, idén már 170,3 milliárd dollárnál jár. Új belépő a Lego (82.), a PayPal (97.), a Mini (98.), a Moët & Chandon (99.) és a Lenovo (100.). Kiesett viszont a listáról a Pizza Hut, a GAP, a Nokia, a Duracell és a Nintendo is.

A listát továbbra is a technológiai és az autóiparban ténykedő cégek uralják, melyek összesen 28 helyezést szereztek meg a 100-ból. Ha a márkaértéket nézzük, a techcégek a 100 felsorolt márka értékének összesen 33,6%-át adják – persze ehhez nagyban hozzájárul az Apple 170,3 milliárd dollárja és a Google 120,3 milliárd dollárja.

Az Interbrand immáron 27 éve állítja össze minden évben a legértékesebb világmárkák listáját. Ahhoz, hogy egy márka világszintűnek számítson, több feltételnek kell megfelelnie, például: a bevételei legalább 30%-ának külföldről kell származnia, jelen kell lennie Észak-Amerikáben, Európában és Ázsiában, nyilvánosan elérhetőnek kell lenniük a pénzügyi eredményeinek, a vállalkozásnak nyereségesnek kell lennie hosszú távon és világszinten ismerniük kell az embereknek.

Interbrand Apple 1. hely

Az márkák értékét az Interbrand több különböző szempont alapján állapítja meg, ezek a számok tehát nem a cégek piaci kapitalizációját (részvényeik összértékét) vagy bevételét jelentik. A szempontok között van az adott cég pénzügyi teljesítménye, az, hogy mennyire befolyásolják a márkák a fogyasztók döntéseit amikor vásárolnak, valamint az, hogy mennyire hatékonyan tudják fenntartani a prémium árazást.

1. Apple +43% 170,276 milliárd $
2. Google +12% 120,314 milliárd $
3. Coca-Cola -4% 78,423 milliárd $
4. Microsoft +11% 67,670 milliárd $
5. IBM -10% 65,095 milliárd $
6. Toyota +16% 49,048 milliárd $
7. Samsung 0% 45,297 milliárd $
8. GE -7% 42,267 milliárd $
9. McDonald’s -6% 39,809 milliárd $
10. Amazon +29% 37,948 milliárd $

Forrás: Interbrand via The Verge.

Apple Watch akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!