imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Az Apple bemutatta az iPhone X-et

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

2016-ban a Siri fogadja majd a hívásainkat?


A postafiók szolgáltatás mára már nagyon elavult. Ha meghalljuk a postafiók hangját jelző sípszót, reflexből tesszük le a telefont, hogy ne számolja föl a hívást a szolgáltatónk. Éppen ezért sokan inkább le is mondták, vagy nem is kötnek szerződést a postafiókra. Viszont mennyivel egyszerűbb lenne, ha a személyi asszisztensünk venné fel a telefont, aki majd később tájékoztat arról, hogy miért kerestek minket, amíg nem voltunk elérhetőek. Ez pedig egyáltalán nem egy futurisztikus elgondolás, hiszen az Apple már régóta fejleszt egy ilyen szolgáltatást.

A hivatalos szabadalmat lassan 3 éve nyújtotta be az Apple, és azóta már sokat kozmetikáztak a jövőbeli szolgáltatáson. Az iCloud Voicemail lényege, hogy ha nem elérhető a mobilkészülékünk, akkor a Siri veszi fel helyettünk. Pár mondatban tájékoztatja a hívót, hogy miért nem tudunk válaszolni a telefonhívásra, majd megkérdezi a hívó felet, hogy milyen ügyben keres minket. A hívó fél válaszát ilyenkor a rendszer szöveggé alakítja, és elküldi nekünk üzenetben. Így, ha megint elérhetőek vagyunk, egy szöveges üzenet elolvasásával tájékozódhatunk arról, hogy mit szerettek volna tőlünk.

siri
Vajon lesz ilyen gomb a hívás képernyőn?

Azt, hogy éppen miért nem tudjuk felvenni a telefont, a Siri az utolsó ismert helyzetünk és a proaktív segítségével állapítaná meg. Mivel ez elég komoly adatvédelmi kérdés, ezért erről biztos lesz beállítás, hogy egy mozdulattal kikapcsoljuk. Ugyanakkor fölösleges ennyire előre haladni, hiszen jelenleg még csak tesztelik ezt a funkciót, ezért legkorábban az iOS 10-ben élvezhetjük ezt az újdonságot.

404
Ilyen és ehhez hasonló üzenetekből tájékozódhatnánk, hogy ismerőseink miért kerestek minket.

Ezzel a lépéssel az Apple egyre inkább a hétköznapjainkba szeretné beleépíteni a Siri használatát. A felhasználók egy része, már most is rendszeresen használja, de a végleges cél a lehető legszélesebb körben használható virtuális személyi asszisztens megalkotása. Az amerikai vállalat pedig nagyon jó úton halad, hiszen a Siri egyre inkább a hétköznapok rutinjához igazodik. Ráadásul egy olyan szoftverről van szó, ami a végletekig fejleszthető, tanítható, tehát a fejlődés ezen a téren soha nem áll meg.

Forrás: AppleInsider

Apple Watch akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!