activity

3 apróság, amitől jobb lehetne az Apple Watch

#HÍREK
2017. 04. 12.
Egyelőre csak homályos hírek terjednek a következő Apple Watch modellről, azt pedig végképp nem tudjuk, mit fog tudni majd az új széria. Itt van viszont pár dolog, amit jó lenne ha az Apple belepakolna, nemcsak az új, de akár a régi modellekbe is.

A megjelenés óta, vagyis több mint 700 napja használok egy első generácios Apple Watch modellt. Közben megjelent a második generáció, de nem váltottam. Ennek két oka volt, az egyik, hogy vastagabb lett az új Apple Watch, a másik, hogy igazából nem tudja azt az új Apple Watch sem, ami számomra hiányzik.

Pihenőnap

Az egyik legfontosabb, amiben fejlődhetne az Apple Watch, az a fitnesz alkalmazás. Az activity app köröcskéinek kimaxolása nagyon jó motiváció, de egy fontos lehetőség hiányzik, ez pedig a pihenőnap. Aki szokott edzeni, az tudja, hogy kellenek a pihenőnapok, hogy a szervezetnek legyen egy kicsit ideje összeszedni magát. Az Apple Watch ezt nem veszi figyelembe. Hiába edzettél bármilyen keményen akár 6 napon keresztül, ha mondjuk vasárnap tartasz egy pihenőnapot, az Apple Watch könyörtelenül elveszi a tökéletes hét, illetve tökéletes hónap érmeket. Kellene tehát egy beállítás, ahol megadhatjuk, hogy heti hány napot szeretnénk edzeni, mikor tartunk pihenőnapot, az Apple Watch pedig eszerint hajtana minket, automatikusan beállítva a kalória célunkat. Jelenleg ezt csak úgy tudom megoldani, hogy elve sokkal alacsonyabbra veszem a kalória célt, hogy azokon a napokon is elérjem azt, amikor nem senyvedek az edzőteremben.

activity2

Mindig bekapcsolt kijelző

Ugyancsak az edzéshez kapcsolódik a következő kívánság is. Jó lenne, ha lenne egy beállítás az edzésekre, hogy ne kapcsoljon ki a kijelző. Az Apple Watch érzékelője nagyon jól működik. Felemelem a csuklómat, bekapcsol a kijelző. Viszont van egy minimális késés, ami nap közben nem probléma, de edzés közben idegesítő tud lenni, ha egy gyakorlat közben nem tudok egyszerűen rápillantani a kijelzőre, például húzódzkodás közben, vagy felülések közben, vagy mondjuk egy 20 kilós súllyal az ember nem nagyon tudja lazán felemelni a csuklóját. Az akkumulátor simán kibírná, hogy egy fél vagy 1 órás edzés közben bekapcsolva legyen a kijelző és az ember folyamatosan szemmel tudja követni a pulzusát, vagy intervall edzésnél azt, hogy mikor telt le az egy perc.

apple-watch-2

Még több érem. Sőt, még annál is több!

Aki hozzám hasonlóan használja az Apple Watchot, az tudja, hogy mostanra elég unalmasak lettek az elérhető érmek. Újra és újra ugyanazokat az érmeket szerzi meg az ember. Move streak, tökéletes nap, hét, hónap, ezek ismétlődnek két éve. Mindössze a Pulykás és a New Year érem volt új az elmúlt két évben. Akár minden szoftver frissítésnél rakhatna be az Apple új érmeket, amik motiválnák az Apple Watch tulajokat, hogy megszerezzék őket. Például: a héten minden nap sétáltál 10 km-t. Sétáltál 20 km-t, 30-at, stb. Lefutottad a félmaratont. Futottál egy maratont. A héten 5 napot edzettél. A héten három különböző edzést is csináltál. A héten te voltál a legjobb a barátaid közül. Stb, stb, stb, a lehetőségek szinte végtelenek. Nem is értem mit csinál az az ember Cupertinóban, aki az Activity app érmeiért felel.

Apple-Watch-titok-4

Számomra ezek lennének a legfontosabbak, remélem olvassák a cikket az Apple fejlesztői is, mert ezeket viszonylag kevés munkával meg lehetne valósítani. Nyilván írhatnám még, hogy a következő Apple Watch legyen vékonyabb (ne vastagabb…), bírjon többet az akkumulátor, legyenek új watchface-ek, legyen még gyorsabb, stb stb stb, de igazából a fent leírt három funkciónak sokkal jobban örülnék, mint bármi más újdonságnak.