imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

WWDC17

Itt találsz mindent, amit a WWDC-n bemutattak

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

36%-kal többet költött az Apple fejlesztésre


Egy elég érdekes adatra figyelt fel a Financial Times a most nyilvánosságra hozott Apple negyedéves pénzügyi jelentésben: a cég 36%-kal többet költött kutatás-fejlesztésre mint egy évvel korábban. Az elmúlt három hónapban ez 1,6 milliárd dollárt tett ki, ami a teljes forgalom 4%-a.

Ez 2006 óta a legnagyobb ilyen irányú költés az Apple-nél. Mi is történt ezután? 2007 januárjában az Apple bemutatta az első iPhone-t. A Financial Times tehát arra próbál utalni, hogy a kutatás-fejlesztés megnövekedett büdzséje új termékek bemutatását vetítheti előre, akár új termékvonal(ak) megjelenésével. Nyilván itt a cikket jegyző Tim Bradshaw egyből az iWatch-ra gondolt, de ha a következő iPhone hoz pár eget rengető újítást, vagy új anyagok használatát (lesz zafír?), akkor szerintem az új gyártástechnológiák kifejlesztése is sok pénzébe kerülhetett az Apple-nek. Walter Piecyk, a BTIG nevű elemzőcég egyik munkatársa mindenesetre ezt nyilatkozta:

Az emberek keresik a jeleket ebben a negyedévben. A profit és a bevétel alakulása nem mutatja jelét semmiféle új termék bevezetésének a közeljövőben. A kutatás-fejlesztésre költött összeg azonban jobban megjósolhatja ezt.

A Financial Times cikke szerint az új termékkategóriák azonban nem feltétlenül segíthetik elő a növekedést. Ha tényleg bejelentenek például egy 5,5″-es iPhone-t, az akár komolyan kannibalizálhatja az iPad mini eladásait Tim Bradshaw szerint. Az Apple mobilpiaci innovációi tehát veszélyt jelenthetnek saját termékük, az iPad számára. Ebbe a gondolatmenetbe illeszkedik az is, hogy az IDC 246 millió darabra csökkentette a várakozását a teljes tabletpiacon eladott darabszám tekintetében – ez ugyan továbbra is növekedést jelent, azonban mindössze 12%-osat a tavalyi 52%-hoz képest. Az Apple felvásárlásai és befektetései alapján a Financial Times új gondolja, hogy az Apple a nagyobb kijelzős eszközök mellett kisebb kijelzővel rendelkező, hordható eszközöket is fejleszt.

Persze az is lehet, hogy Jony Ive-nak szüksége volt pár új CNC alumíniummegmunkáló-gépre a pincében, vagy valami ultrabrutál zafírlamináló szerkentyűt fejlesztett ki. Hamarosan kiderül.

Forrás: Financial Times. Borítókép: starMedia.

Aktuális akciók
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!