imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

iPhone 8

Itt találsz mindent az iPhone 8-ról

50 milliárd dollárt fizetett ki eddig az Apple a fejlesztőknek


Már a negyedéves jelentés során is hallhattuk, hogy a többi termékkategóriával ellentétben a szolgáltatások igencsak hasítanak az Apple-nél, ezen a téren közel 20%-ot emelkedtek a bevételek a tavalyi év azonos időszakához képest. Ugyan a pontos eloszlást nem tudjuk a kategórián belül, de nagyon nem tévedhetünk, ha azt mondjuk, a legjelentősebb részt az App Store teszi ki.

Tim Cook a Twitteren jelentette be, hogy ez a július ismét rekordhónap volt az App Store-ban a fejlesztők számára, valamint azt, hogy újabb mérföldkőhöz érkezett a fejlesztőknek kifizetett összeg: az App Store indulása óta összesen 50 milliárd dollárt (közel 14 ezer milliárd forintot) utalt át nekik az Apple. A növekedés is erősen gyorsulni látszik: 2014 júliusában, azaz két éve tartottunk 20 milliárd dollárnál, és hat hónapja lépte át az összeg a 40 milliárd dollárt.

Izgalmas kérdés az, hogy vajon mennyire járult hozzá a júliusi rekordhoz a Pokémon GO megjelenése, amiről azt mindenképp tudjuk az Apple-től, hogy minden korábbi rekordot megdöntött az App Store-ban, már ami egy új alkalmazás első heti letöltéseit illeti. Az App Annie elemzése alapján ráadásul a Pokémon GO sikere nem volt káros hatással a többi hasonló modellt használó játék bevételeire.

A későbbi növekedésben segíthetnek a Phil Schiller által nemrég bejelentett változások: egyrészt, az összes kategóriában elérhető válik az előfizetéses modell, vagyis az hogy havi- vagy éves díjat kérhetnek a fejlesztők az alkalmazásaikért. Ráadásul a saját részesedését is a felére, 30%-ról 15%-ra csökkenti az Apple abban az esetben, ha egy felhasználó több mint egy éve fizet elő az alkalmazásra.

Phil Schiller App Store

Megjelennek továbbá a fizetős keresési találatok is – kérdés, hogy ezzel mennyire kedveznek a kisebb fejlesztőknek, hiszen jellemzően a nagy halak rendelkeznek elég pénzzel ahhoz, hogy ilyen marketingre költsenek. Phil Schiller elmondta, hogy eddig is rengeteg megkeresést kaptak, hogy bizonyos alkalmazások – pénzért – kerüljenek be egyes válogatásokba, kerüljenek kiemelt helyre, vagy írjanak hozzájuk ajánlót az App Store szerkesztői, ezeket azonban eddig mindig elutasították.

Forrás: The Verge.

MacBook Air és Apple TV akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!