imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A Lightning csatlakozó olyan mint a köldököd

Így tisztíthatod meg

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

8 milliárd dollárt költött idén kutatás-fejlesztésre az Apple


Rekordösszeget, több mint 8 milliárd dollárt költött idén kutatás-fejlesztésre a cupertinói cég. Ez azt jelenti, hogy a Mac, az iOS eszközök, az Apple Watch és az Apple TV platformok mellett nem adták fel azt, hogy valami újba kezdjenek bele. A kérdés már csak az, hogy mi lesz az?

Az Apple évek óta elképesztő szárnyalásban van, a negyedik (pénzügyi) negyedéves jelentés ezt megerősítette. Azonban ez nem tartható fenn örökké – ez még akkor is igaz, ha évek óta mindenki elmondja ezt, és mégis mindig megcáfolják. Jól látszik, hogy bizonyos termékeik, melyek egykor felforgatták a világot, megszokottá válnak. iPod már csak mutatóban van (nem is mérik külön az eladásokat), és az iPad is tartós csökkenésben van, és ezen nagy valószínűséggel a borsos árú Pro változat sem fog változtatni. Egészen egyértelmű, hogy az iPhone húzza a céget. De vajon meddig? Bár idén is megdőltek a kezdeti eladások, írtuk, hogy ez egyrészt az elhúzott rajtnak, másrészt Kínának köszönhető. Mennyire fogja érdekelni az embereket az iPhone 7, és mi történik, amikor elérik azt a plafont, amikor már a keresőképes, kielégítő vásárlói kosárral rendelkező társadalmi réteg nem akar több iPhone-t venni, mert már mindenkinek van? Valami nagyot kell akkor húzni, és ezen segíthet a kutatás-fejlesztés.

2015 májusi táblázat, ahol még csak jósolták a 2015-ös összeget, de nem tévedtek nagyot. Forrás: Business Insider
2015 májusi táblázat, ahol még csak jósolták a 2015-ös összeget, de nem tévedtek nagyot. Forrás: Business Insider

A végeredmény még ennél is több lett, ugyanis 8,1 milliárd dollárt költöttek erre az ágazatra, ami 34%-al több, mint a tavalyi költségvetés. Ami még izgalmasabb, az a haszonhoz viszonyított arány, ami azt mutatja, hogy szándékosan „erőn felül” költenek kutatás-fejlesztésre.

Forrás: Neil Cybart / Above Avalon
Forrás: Neil Cybart / Above Avalon

Az idei év egyértelműen az Apple Watch-ról szólt, és az is észrevehető, hogy minden egyes új termék bevezetése előtt volt egy elrugaszkodás a K&F szektorban. Ez idén soha nem látott méretekre ugrott föl. Az Apple természetesen soha nem köti senki orrára, hogy épp mit fejleszt, és mint minden kutatásnál, itt is sok a zsákutca, amit lehet, hogy soha nem használnak fel. Még. És az, hogy most ilyen irtózatos pénzeket égetnek el valamire, nem jelenti azt, hogy jövőre elérhető lesz az újdonság. Jony Ive 2011-ben kezdett el komolyan érdeklődni az órák iránt, az Apple Watch-ot tavaly szeptemberben mutatták be, és idén áprilisban vált megvásárolhatóvá. Ha a történet ennél összetettebb is, jól érzékelteti, hogy milyen időtávlatban kell gondolkodni, hogy lássuk azt, mire is készülnek.

Forrás: Apple Insider

Borítókép: WIRED

Akár 20% kedvezménnyel
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!