imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A Lightning csatlakozó olyan mint a köldököd

Így tisztíthatod meg

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

A befektetők azt szeretnék, ha az Apple még zöldebb lenne


Elmúltak azok az idők, amikor a Greenpeace az Apple ellen tiltakozott, hogy túl sok károsanyagot termel és bocsájt ki működése során, a cupertinói cég azóta a környezetvédelmi szervezet egyik kedvence lett. Nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy a csomagolásnál felhasznált papírtól az Apple Store-ok működésén keresztül a beszállítókig minél több zöld, megújuló energiát vegyenek igénybe. Mindezek mellett a világ egyik legszennyezőbb országában, Kínában is minden megtesznek, hogy fenntartható módon működjenek, azonban a befektetők szeretnék, ha az Apple még zöldebbé válna.

2015. december 12-én 19 óra 27 perckor Párizsban az 1992. évi ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezményében részes államok kormányzati delegációi elfogadták a legfrissebb klímaegyezményt. Egyesek rögtön azt kiáltották, hogy hurrá, megmenekült a Föld, mások szerint pedig csak egy gittegylet hozott egy újabb gumiegyezményt, ami bár szép, nincs semmi szankció benne, ha valaki eltérne a vállalásoktól. Mindkettőtől függetlenül, tegyétek a voksotokat ide vagy oda, egy dolgot el kell ismerni: klímaváltozás igenis van, és a „klímahiszti” elsősorban nem a Földről és a jegesmedvékről szól, hanem rólunk, emberekről. A Föld ugyanis az elmúlt évmilliók során sokkal brutálisabb klímaváltozásokat élt meg, és még mindig elég jól elkaristol. Pár faj ugyan kihalt, de hát járulékos veszteségek mindenhol előfordulnak. Ez a három perces videó remekül elmagyarázza, hogy mi a lényeg:

Ahhoz, hogy tartható legyen a századunk végére vállalt csupán 1,5 fokos hőmérséklet emelkedés, ahhoz 2030 és 2050 között el kell érni a zéró károsanyag kibocsátást. Az Apple tényleg szépen példát mutatott abban, hogyan képes egy ekkora méretű cég kizöldülni, de egy bostoni befektetési vállalat szerint ez fokozható, és kötelezni kéne a céget, hogy éltanulóként 2030-ra érje el a zéró kibocsátási szintet (saját és beszállítói részről is!). A Jantz Management olyan javaslatot terjesztett az Apple részvényesei elé, hogy a következő, február 26-ai részvényes találkozón kötelezzék a vezetőséget, hogy június 30-ai határidővel készítsen jelentést arról, hogy hogyan kívánja megvalósítani a 2030-ra elérendő zéró kibocsátási szintet. A Jantz nincs egyedül a kéréssel, és ne feledjük el: az Apple egy nyílt részvénytársaság, ezért ha elég támogatója lesz az ötletnek, nem elképzelhetlen, hogy keresztül tudják verni az elképzelésüket.

Az Apple egyik napelem farmja Kínában, Hongyuanban.
Az Apple egyik napelem farmja Kínában, Hongyuanban.

A Jantz a Siemensre hivatkozik példaként, akik szintén vállalták, hogy 2030-ig elérik a zéró kibocsátást. A Siemens számításai szerint ez 100 millió eurós befektetést igényel, utána azonban évenként 20 millió eurót tudnak vele spórolni. A befektetési cég szerint ezzel az Apple nemcsak a bolygónak tenne jót, hanem a márka hitelességét és értékét növelné. Meglepő módon az Apple ellenzi a beadványt, mert szerintük csak duplikálná az amúgy is meglévő vállalásokat, és fölösleges párhuzamosságokat hozna létre. Meglátjuk, mit gondolnak erről a részvényesek.

Források: Apple InsiderCult of Mac

Akár 100 000 Ft kedvezmény
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!