apple-forbes-brand-value-cover

A Forbes szerint még mindig az Apple a legértékesebb márka

#HÍREK
2016. 05. 14.

Az Interbrand mellett évről-évre májusban a Forbes is összeállítja a maga listáját, ahol a világ legértékesebb márkáit rangsorolják. Az Apple immáron hatodik éve vezeti töretlenül a listát.

Úgy néz ki, hogy a Forbes magazint nem hatották meg a negatív számok, azaz hogy ebben a pénzügyi negyedévben minden téren csökkenést mutatott fel az Apple, és a következő negyedévet még borúsabban látják. Tim Cook szerint a tőzsdék amúgy is túlreagálták az eredményeket, ugyanakkor az Apple részvények zuhanórepülése ironikus módon nem feltétlenül baj a cégnek. Mégis, mindezek miatt vagy ellenére, egyfajta érdektelenség és csalódottság tapasztalható a cég iránt: szinte mindenki elkönyvelte, hogy az idén szeptemberben bemutatásra kerülő új iPhone alig lesz jobb és más, mint a jelenlegi iPhone 6s. Olyannyira, hogy teljesen elképesztő módon már mindenki azt találgatja, hogy milyen lesz a másfél év múlva (!) bemutatandó iPhone, ami újra igazi és nagy áttörést hozhat.

google-forbes

A fentiek ellenére a tavalyi évhez képest a Forbes szerint 6%-kal nőtt az Apple márka értéke, ami immáron 154,1 milliárd dollárt ér. Sokat elmond, hogy a második és harmadik helyen szereplő Google/Alphabet és Microsoft együttes értéke éri el ezt az összeget. A tavalyi évhez képest helyet cserélt a Google és a Microsoft, a Samsung pedig kiesett a top 10-ből, a hetedikről a tizenegyedik helyre csúszott. Ami igazán érdekes, hogy az egykori japán technológiai óriás, a Sony csak a 74. helyen szerepel. Sokatmondó az is, hogy az első tízben szereplő cégből öt technológiai cég, ami jól mutatja, hogy merre tart a 21. század.

1. Apple +6% 154,1 milliárd $
2. Google +26% 82,5 milliárd $
3. Microsoft +9% 75,2 milliárd $
4. Coca-Cola +4% 58,5 milliárd $
5. Facebook +44% 52,6 milliárd $
6. Toyota +11% 42,1 milliárd $
7. IBM –17% 41,4 milliárd $
8. Disney +14% 39,5 milliárd $
9. McDonald’s -1% 39,1 milliárd $
10. GE -2% 36,7 milliárd $
.
11. Samsung -5% 36,1 milliárd $
.
.
17. Intel +7% 27,7 milliárd $
.
.
55. Siemens -10% 10,5 milliárd $
.
.
76. Sony +9% 7,6 milliárd $

Kétségtelen, hogy az Apple növekedése a Google-höz vagy a Facebookhoz képest lelassult, de az előnyük így is tetemes.

Források: MacRumors, Forbes