imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Rendeld elő már most az iPhone X-et!

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

A Google a véredet akarja


Az elmúlt időszakban nagy mértékben kerültek előtérbe az egészséggel kapcsolatos funkciók az okos- és mobileszközök piacán. Most a Google emelné új szintre az ezen a téren zajló versenyt.

Természetesen nem eszik olyan forron az egészségmérést sem, hisz egy, még december elején beadott szabadalomról van szó, amit az amerikai szabadalmi hivatal (U.S. Patent and Trademark Office) még nem bírált el. A december 3-án benyújtott, 20150342509-es sorszámot viselő szabadalom a „Tűmentes vérvétel” címet kapta, és a lényege az, hogy bármilyen kézi mobil eszköz, vagy hordható eszköz pontosan annyira sérti fel a bőrünket, majd egyfajta vákuum-elv alapján olyan minimális vérmintát vesz, amiből aztán elemzést tud készíteni.

google-blood2

Ahogy a tervrajz is mutatja, az elsődleges felhasználási terület a csuklónkon figyelő Android Wear okosóra lenne. Mint már többször, az Apple itt is „késve” érkezett meg a piacra az Apple Watch-csal, azonban óvatos becslések szerint is diadalmenet jellemzi az új terméket. Érdekesség, hogy augusztus vége óta az Android Wear órák iOS eszközökkel is kompatibilisek. Az Apple okosórája számtalan új és könnyen használható egészséggel kapcsolatos funkciót kapott, és sorjáznak is a hírek, hogy kinek hogyan mentette meg az életét, változtatott életmódot miatta, vagy épp mely cégek próbálják Apple Watch-csal inspirálni dolgozóikat az egészségesebb életre. Azaz a Google-nek valamit újítania kell, hogy tartsa a lépést.

Mint minden szabadalom esetében, itt is nagyobb az esély arra, hogy az egész egy asztalfiók mélyére kerül, ahogy a Google szóvivője is óvatosan fogalmazott:

Számos ötlettel kapcsolatban van már szabadalmunk, ezek egy része megvalósul valódi termékekben, szolgáltatásokban, másik része nem. A szabadalmaink egyáltalán nem jelentik azt, hogy ezzel egy jövőbeli terméket jelentettünk be.

Az elsődleges célcsoport a cukorbetegségben szenvedő emberek lennének, akikből sok van, és a számuk egyre nő. Azaz bármilyen kegyetlenül is hangzik, elég nagy piacot célzott be a Google, és bár manapság sokkal könnyebb és egyszerűbb vércukor szintet mérni, vagy inzulint beadni, mint régen, valószínűleg sokan örülnének, ha még egy kütyüvel kevesebb lenne, pontosabban integrálni lehetne azt egy másikba. A WHO felmérése szerint a világ felnőtt lakosságának 9%-a szenved a cukorbetegség valamelyik fajtájában. Ők és a családtagjaik lehet örülnének egy ilyen lehetőségnek. Innentől már nem nehéz tovább gondolni a szabadalmat, hogy a méréseket össze lehet kötni értesítésekkel, egészségügyi javaslatokkal, esetleg orvosi/hozzátartozói riadóztatással.

Apple-Watch-vs-Android-wear

Minden jel arra mutat, hogy az okosórák egyre több egészséggel kapcsolatos funkciót kapnak a jövőben, hogy még inkább a csuklónkhoz nőjenek.

Forrás: The Verge

AmpliFi Wi-Fi rendszer és router
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!