imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

iPhone 8

Itt találsz mindent az iPhone 8-ról

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

A hordható eszközök piacának közel ötöde az Apple-é


Még nincs egy éve a nemzetközi piacon, sok országba – köztük például hazánkba – pedig még el sem jutott, de az Apple Watch máris előkelő helyet szerzett magának a legnépszerűbb hordható eszközök listáján. Ezen a piacon jelenleg csak egyetlen cég áll az Apple felett, persze kérdés, hogy ez meddig marad egyáltalán így?

A cég tehát a második legnagyobb piaci részesedéssel rendelkezik a hordható termékek közt, ez pedig értelemszerűen az Apple Watchnak köszönhető. Az Apple jelenleg a teljes piac 18,6%-át “uralja”, összesen 3,9 millió értékesített okosórával a harmadik negyedévi adatok szerint.

Az első helyet a Fitbit happolta el, mely cég kifejezetten teljesítménymérőkre és a mozgást elősegítő eszközökre szakosodott. Jelenleg a Fitbité a piac 22,2%-a, ők összesen 4,7 millió eladott eszközről számoltak be a harmadik negyedévben. A legnagyobb részesedésű cégek közé került még a Xiaomi, a maga 17,4%-ával, majd jóval mögötte a Garmin (4,1%) és a BBK (3,1%).

applewatch

Bár az Apple még “csak” a lista második helyezettje, nem szabad elfelejteni két nagyon fontos tényezőt: az egyik, hogy az Apple Watch még csak idén tavasszal vált elérhetővé a piacon, ráadásul a többi Apple-termékhez képest nagyon kevés országban.

A másik, hogy a részesedési lista többi tagja első sorban nem- vagy nem kizárólag okosórákkal foglalkozik, hanem különféle fitnesztermékekkel. Ezek az eszközök ugyanúgy a hordható kategóriába esnek, mint az Apple Watch, holott árazásban ég és föld a különbség.

Apple Watch Edition

Az IDC szerint az Apple enyhe növekedést mutatott az előző negyedévhez képest, melynek elsődleges oka az újabb piacok bevonása. Az Apple hordható eszközei között a belépőszint az Apple Watch Sport, melynek népszerűsége láttán a cég ebből is bemutatott már arany és rózsaarany modelleket is.

Az Apple Watch piaca folyamatosan tovább nő: a nyáron megjelent watchOS 2 már elhozta a natív külső-fejlesztői alkalmazásokat, és az okosóra egyre több országban vásárolható meg. Reméljük a jövő évi piaci arányok alakulásához már Magyarország is hozzá tud szólni.

Forrás: AppleWorld Today

Apple Watch akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!