Az Apple nyomában a Huawei

A Huawei az Apple trónjára tör

#HÍREK
2017. 01. 26.

Az Apple még mindig a második legnagyobb mobilgyártó tudott maradni annak ellenére, hogy a Huawei már nagyon a sarkában van. Egyelőre nincs nagy gond, de akár még az is megeshet, hogy néhány éven belül a kínai vállalat letaszítja trónjáról az örök első Samsungot is.

2011-től az Apple és a Samsung dominálta az okostelefonok piacát, a harmadik helyen pedig mindig más-más cég táborozott. Eleinte még a Nokia, aztán a BlackBerry, majd a “copy-paste király” Xiaomi kívánt a dobogó harmadik fokáról a másodikra kerülni, próbálván megelőzni ezzel a cupertinóiakat. 2014-ben már úgy tűnt, hogy alig-alig lesz mozgolódás a három legnagyobb között. Alig jelentett veszélyt a Samsung beérhetetlen olcsó telefonjaival az Apple-re, a Xiaomi pedig középszerűségével az iPhone-okra.

A Huawei növekedése

Mára már a Xiaomi nincs a top 5 között, sőt, Kínában is elveszítették pole-pozíciójukat köszönhetően a Huawei-nek, akik brutálisan az élre törtek. Egyrészt, mert nagyon jó közép- és felsőkategóriás telefonokat készítenek megfizethető áron. Másrészt, a Xiaomi még a Honor névre hallgató olcsóbb telefonjaival sem tudott versenyezni. Így a Huawei néptelefonná vált Kínában és néhány európai országban is.

A második legnagyobb vállalattá akarunk növekedni, és 2021-re mi szeretnénk lenni a világ vezető mobilgyártója.

– mondta Richard Ju, a Huawei elnöke.

Apple és Huawei párharca?

Nem is meglepő, hogy nagy reményeket fűznek a jövőhöz, az IDC szerint 2016 első negyedévében Finnországban például tízszer annyi Huawei telefont értékesítettek, mint iPhone-t. Portugáliában és Hollandiában is már ők vezetik az eladásokat, Olaszországban, Spanyolországban, Lengyelországban és hazánkban is a második legnagyobbnak számítanak.

Azonban van egy piac, amit mégsem sikerült meghódítaniuk. Ez nem más, mint az USA. Itt az Apple igencsak bebetonozta magát, aki pedig nem iPhone-t vesz az többségében a Samsung telefonok közül válogat. A Huawei helyzete olyan cudar ebben a régióban, hogy a tíz legjobb közé sem sikerült még beverekednie magát, valahol a OnePlus és a BLU mögött kullognak.

gettyimages-170040889

Ennek elsődleges oka, hogy igencsak hadilábon állnak a helyi mobilszolgáltatókkal. Az Egyesült Államokban a 4 legnagyobb a Verizon, az AT&T, a T-Mobile és a Sprint. Náluk nincs lehetőség Huawei telefonok vásárlására, aki ilyenre vágyik, az online tudja csak megvásárolni vagy a Best Buy és Walmart boltok egyikében. A probléma az, hogy a mobilszolgáltatókkal kötött szerződéseket akár több évnyi tárgyalások is megelőzhetik, ráadásul nem is feltétlen teljes körűek.

Az elmúlt 5 évben nem a megfelelő stratégiát követtük. Nem voltak meg a megfelelő embereink.

– reagált Mr. Ju, a volt verizonos Misell Siong leigazolására.

Siong vezető pozícióban dolgozott előtte a Verizonnál, így komoly telekommunikációs tapasztalat áll mögötte. Azzal bízták meg a cégnél, hogy elősegítse a telefonok értékesítését, nyilván szakmabeliként komoly kapcsolati tőkével is rendelkezik, így a Huawei valószínűleg a legjobb embert találta meg a feladatra. Egy belső munkatárs szerint legalább egy év, mire a vállalat meg tud állapodni a szolgáltatókkal és három év múlva már teljes vállszélességgel jelen lehetnek az amerikai piacon is.

landscape

Enélkül viszont a cég félkarú óriás, ha nem cselekednének, továbbra is láthatatlanok maradnának az amerikai fogyasztók számára és lassan, de biztosan ők is eltűnnének a süllyesztőben, ahogy az a Xiaomival is történt korábban. Az Apple nagyjából összesen 45,5 millió iPhone-t tudott eladni 2016 harmadik negyedévében, míg a Huawei 33,6 millió okostelefont. Ki tudja, mi lenne most a felállás, ha a kínai gyártónak sikerült volna időben betörnie az USA piacára is. Ugyan szoros a verseny, de bevétel tekintetében aligha van félnivalója az Apple-nek.

Forrás: MacRumors