imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

iPhone 8

Itt találsz mindent az iPhone 8-ról

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

A kereskedők ronthatják el az Apple Pay élményét


Egy friss felmérés szerint az Egyesült Államokban az Apple Pay fizetési módot használó vásárlók 68%-a találkozott valamilyen problémával amikor az Apple új digitális fizetési technológiáját akarta használni. Noha a technológia egyszerűen használható és kényelmes, a kereskedők nem mindig készülnek fel teljes egészében a használatára.

Az Apple Pay gyorsan terjed, főleg ha azt nézzük, hogy az amerikai piac meglehetősen elmaradott ezen a téren Európához képest. A Phoenix Marketing International kimutatása szerint az iPhone 6 és iPhone 6 Plus tulajdonosok (csak számukra elérhető az Apple Pay) 66%-a regisztrált legalább egy bankkártyát a szolgáltatásba. Közülük ráadásul 88% fizetett is már legalább egyszer Apple Pay-jel az elmúlt négy hónap során. Az átlagos tranzakciószám 2,6/fő, vagyis széles körben elterjedt, átfogó használatról korai lenne még beszélni.

Forrás: Phoenix
Forrás: Phoenix Marketing International

A terjedést nehezítheti ugyanis, hogy úgy tűnik, a kereskedők nem készültek fel teljesen az Apple Pay elfogadására – még azok sem, akik pedig elvileg használják ezt a fizetési rendszert. Az összes felhasználó 68%-a futott bele ugyanis valamilyen problémába a szolgáltatás használata közben. A legtöbben (48%) azt mondták, hogy lassú volt a kasszában található kártyaelfogadó terminál. Elég magas, 42% azoknak az aránya is, akik ugyan szerettek volna így fizetni, de a pénztáros nem ismerte az Apple Pay-t, és nem is tudott segíteni, illetve elfogadni a virtuális bankkártyát. Greg Weed, a Phoenix Research egyik igazgatója elmondta továbbá, hogy a téves tájékoztatás sem ritka:

Az igény valós: az Apple Pay-felhasználók 59%-a ment be úgy boltba, hogy megkérdezte, fizethet-e ezzel a szolgáltatással. De a csalódás is gyakori: 47%-uk járt olyan kereskedőnél, ami ugyan úgy hirdette magát, hogy elfogadja az Apple Pay-t, az adott bolt mégsem volt (még) felkészítve a szolgáltatásra.

Kép forrása: Bloomberg
Kép forrása: Bloomberg

A minta ugyan nem túl nagy, összesen 3002 embert kérdeztek meg, közülük 532-en rendelkeztek a szolgáltatással kompatibilis készülékkel, és 302-en használták azt legalább egyszer, vagyis a több millió valós Apple Pay-felhasználó apró töredékéről beszélünk. Ettől függetlenül több helyen is olvashatók különböző fórumokon olyan vélemények, melyek szerint a kereskedők nem ismerik eléggé a szolgáltatást, illetve nem úgy használják, ahogyan az Apple kitalálta: például továbbra is kérnek aláírást a fizetés után, vagy személyazonosító igazolványt az Apple Pay elfogadása előtt.

A problémák nagy részét okozhatja az is, hogy az Egyesült Államokban korábban nem volt igazán elterjedtnek nevezhető az érintés nélküli fizetési technológia, ott ennek az egyik előfutára az Apple Pay. Éppen ezért reméljük, itthon felkészültebbek lesznek a kereskedők ha végre hozzánk is megérkezik ez a fizetési mód – hiszen Magyarországon évek óta terjed a nagyon hasonló PayPass, amit gond nékül használhatunk számos kereskedőnél. Tim Cook a márciusi Apple Watch eseményen egyébként azt mondta, hogy 2015 az Apple Pay éve lesz, úgyhogy mi bizakodóak vagyunk.

Forrás: Bloomberg. Borítókép: LA Times.

iPhone SE akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!