Kínai App Store

A kínai App Store mindent visz

#HÍREK
2016. 10. 24.

Eddig is tudtuk, hogy Kína hatalmas piaca az Apple-nek, hiszen elképesztő eladásokat produkál a coupertinói cég Ázsiának kevésbé demokratikus felén, de hogy ekkora?

A kínai App Store eddig is csúcstartó volt játék letöltések terén, de most már úgy néz ki, minden kategóriában itt költenek a legtöbbet alkalmazásokra az emberek. Kicsit vicces ez, hiszen Kína még mindig az illegális letöltések fellegvára, bár ugye tudjuk, hogy iOS eszközök esetén nem tudunk a telefonunkra illegálisan letöltött alkalmazásokat helyezni.

Az App Storet böngészve

Tessék jól megkapaszkodni, az App Annie becslései szerint a kínai App Store 1,7 milliárd dollár bevételt termelt az idei harmadik negyedévben (Q3-ban), ami világrekord. Forintra átszámolva ez az összeg körülbelül 460 milliárdot jelent. Ez 15%-kal több, mint ugyanebben az időszakban az USA-ban befolyt nyereség, aminél 2010 óta egyetlen országban sem volt több bevétele az Apple-nek. Holnap ezt hivatalosan is megerősíthetik, hiszen akkor érkezik meg a a negyedéves piaci jelentés.

Egyébként globálisan tekintve a profit 75%-a játékokból származik, de ez tulajdonképpen nem is meglepő, ha például a Pokémon Go elsöprő sikerét vesszük alapul. Nem csoda tehát, hogy a Nintendo és már a Sony is ott toporzékol a piac küszöbén, ami az előrejelzések alapján 2020-ig ugyanilyen rohamtempóban fog növekedni a térségben. Itt jegyeznénk meg, hogy Japán áll a letöltési dobogó harmadik fokán.

A Q3-as piaci becslések
Az App Store nem hivatalos Q3-as kimutatásai az elmúlt két évből.

Ahogy a mellékelt ábra is mutatja, elképesztő éves növekedésen van túl Kína, de azért az Egyesült Államokban és Japánban is rendesen megnőttek az eladások. Úgy látszik, a felhasználók nem sajnálnak alkalmazásonként 1-2 dollárt kicsengetni, főleg, ha játékokról van szó. Persze ezzel én is így vagyok, egy jobb kávé árából szuper appokat lehet már venni, ami simán képes hetekig lekötni ráérősebb perceimben.

A számokból az is látszik, hogy egy világméretű növekedési tendenciáról is beszélhetünk, hiszen az elmúlt két évben jelentősen nőtt a felhasználók száma is. Már nem csak a gazdagok és a fiatalabb réteg kiváltsága, hogy iPhone-nal mászkáljon. A szolgáltatók remek konstrukciókban kínálják eladásra a drágábbnál drágább telefonokat és tableteket, így igazából bárki hozzájuthat, aki igazán vágyik rá. Az iOS pedig van annyira felhasználóbarát, hogy idősebb emberek is könnyen megtanulják a kezelését.

A Huawei növekedése

A letöltések top 10-es listáján ott figyel első helyen a Pokémon Go, ezt követi az Uber, amit tuti nem a hazai letöltések nyomtak meg… Előkelő helyet foglal el továbbá a Messenger, WhatsApp, Facebook, Hero MOBA (csak Kínában), YouTube, Snapchat, Google Maps és az Instagram is, ami most már depresszió ellen is remek alternatíva.

Hiába tehát az új piaci riválisok megjelenése, mint a Xiaomi és a Huawei, ugyan az Apple termékeinek eladásai lassultak Kínában, de pénzügyileg köszönik szépen, nagyon is jól vannak. Ha pedig a friss japán kapcsolatok is nyélbe érnek hamarosan, akkor valószínűleg újra gyorsulni fog az almás cég növekedése a távol-keleti térségben.

Források: Appleinsider és Cult of Mac