imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Az Apple bemutatta az iPhone X-et

A Macintosh reklámarcával kampányol a Huawei


A kínai mobilóriás mindent bevet annak érdekében, hogy meg tudja hódítani az Apple felség területét, az Egyesült Államokat. Úgy tűnik, ha kell akkor a Mac reklámokból jól ismert Justin Longot is bevetik a harcba a siker érdekében.

Emberünk sokak számára ismerős lehet az Apple klasszikus számítógépes reklámfilmjeiből, amiben Justin egy Macintosh-t személyesített meg jobbján John Hodgmannal, aki rendszerint egy PC-t alakított. A vicces és sokszor ironikus párbeszédekből a Macet játszó színész rávilágított az almás gépek minden előnyére, ezzel hangsúlyozva a PC-k hátrányait az Apple a 2006-tól 2009-ig tartó “Get a Mac” kampánya során.

cartoons-mac-vs-pc-88006-1343x869-770x498

Egy tipikus párbeszéd a sok közül:

– Hello, én egy Mac vagyok!
– Hello, én pedig egy PC!
– Jól vagy?
– Nem, nem vagyok. Elkaptam egy vírust, ami mostanában terjeng.
– Ó, igen.
– Jobb lesz, ha kicsit arrébb mész, ez nem hétköznapi.
– Ne aggódj, azt hiszem, rendben leszek.
– Ne, ne gyere közelebb. Az előző évben 114 000 PC-s vírust azonosítottak.
– De a PC-k nem Macek.

Érdemes végignézni az alábbi válogatást, igazi gyöngyszemek találhatóak benne, amik még a PC-s felhasználókat is megmosolyogtatják.

Nos, ezek után érthető, miért volt merész húzás a Huawei részéről leigazolni magát a megtestesülő Macintosh-t. És nem véletlen egybeesésről van szó, a reklámokat készítő Blast Radius igazgatója, Jessica Grizzel szerint tudatos döntés volt az egyik legnagyobb Apple-ikont a Huawei pártjára állítani.

Kulcsfontosságú volt, amikor Justint választottuk a Huawei lehetséges partnerének.

– jelentette ki Grizzel, reflektálva ezzel a Justin Long és a cupertinói techóriás kapcsolatára.

Screen-Shot-2017-02-01-at-13.41.31

Az első reklámfilmben Justint egy állásinterjún látjuk, de tulajdonképpen egymagában játszik. Beszélgető partenere a Huawei zászlóshajója, a Mate 9, akit erényeivel próbál meggyőzni arról, hogy ő rendezhesse a jövőbeli reklámokat, annak ellenére, hogy nulla tapasztalattal rendelkezik ezen a téren. A telefon Justin szavaira emojikkal, fótokkal és videókkal reagál.

Jessica Grizzel szerint ténylegesen törekszenek az Apple felé közeledésre, jelenlegi kampányukban pedig egy “egy kellemes középutat szerettek volna elérni, ahol az ötleteket csak finoman kikövetkeztetik, mintsem, hogy konkrétan kimondják.”

A történet középpontjában Justin áll, mint egy rendező, aki szeretné, hogy az ő irányításával készüljenek a Huawei reklámjai, aki be szeretne robbanni a piacra. Nincs kétség afelől, hogy az ő Apple-nél eltöltött múltja hozzáad a reklámokhoz, ezzel szeretnénk felépíteni a Huawei kihívó pozícióját (az amerikai – a szerk.) piacon.

Ezek szerint ez valóban egy felhívás keringőre az Apple felé, mivel a Huawei-nek eddig egyáltalán nem sikerült meghódítania az USA vásárlóközönségét, annak ellenére, hogy Kínában brutálisat taroltak az elmúlt években, Európában is vezetnek néhány országban (Magyarországon például a második legnagyobb gyártónak számít). A tengerentúlon viszont a hiányos szolgáltatókkal kötött szerződések miatt eddig egyáltalán nem tudtak érvényesülni, de terveik szerint 3 év múlva az amerikai piacot is sikerül majd meghódítaniuk.

Jelenlegi reklámkampányuk ügyes húzás, habár a megvalósítás nekem annyira nem jött át. Semmi nincs, ami megfogott volna benne vagy amin nevettem volna egy jót. Azt kétlem, hogy ezután kirobbanna az Apple vs. Huawei reklámháború, mint ahogy az régebben megszokott volt a Microsofttal, de egy közepes próbálkozásnak elmegy.

Forrás: Apple Insider

Mac akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!