Tim Cook

A mobilpiac szinte minden profitja az Apple zsebébe megy

#HÍREK
2016. 11. 23.

Valamit nagyon jól csinálnak Cupertinóban. Olyan fölényesen dominálják az iparágat, hogy gyakorlatilag nem lehet mellettük labdába rúgni. Közel tízszer annyi profit vándorol hozzájuk, mint az összes többi gyártóhoz együttvéve.

Azt eddig is tudhattuk, hogy az Apple nem szívjóságból gyártja az iPhone-okat, hanem a nyereség érdekében. Az viszont, hogy a csökkenő eladások ellenére is az iparág összprofitjának 91%-át elviszi elég meglepő eredmény. Ez azt is jelenti tehát, hogy a cégnek sikerült tovább maximalizálni, az amúgy is maximumon ketyegő profitot a harmadik negyedévben. De nézzük a számokat.

1455481682_5786_apple-money-aktie

A Strategy Analytics nevű elemzőcég kutatása alapján az iparág teljes profitja a Q3-ban (július, augusztus, szeptember) 9,4 milliárd dollárra volt tehető. Erre rabolt rá az Apple, több mint 8,5 milliárd dollárt szakítva.

Az Apple az okostelefon-piac profitjának 91%-át tudhatja magáénak. Lenyűgöző a cég képessége az árazás maximalizálásában, és az előállítási költségek minimalizálásában. Ennek köszönhetően az iPhone folyamatosan hatalmas profitot generál. Az Apple után a Huawei, a Vivo és az OPPO okostelefongyártók lettek a legjövedelmezőbbek, de még így is sokkal vannak lemaradva az Apple-től – mondta Linda Sui, az elemzőcég igazgatója.

Elemzés

Az, hogy sokkal vannak lemaradva elég finomkodó megjegyzés. Szerencsére van pár kifejezés a magyarban, ami kifejezi a 2,4 és a 91% közötti lemaradás mértékét. Szerencsétlenségemre, viszont ezeket nem írhatom le, de tudjátok mire gondolok. A második helyezett Huawei ugyanis mindössze kettő-egész-négy százalékot volt képes összecsikarni a profitból. Pedig ezzel a legsikeresebb Androidos gyártó címét is elnyerte. A Vivo az OPPO ugyanis fejenként csak 2,2%-ot „szakított”, míg a piac összes többi résztvevője együttvéve szintén 2,2%-ot tudott elérni.

Apple

És ezek a becslések még az óvatosabbak közé tartoznak. Körülbelül egy hónappal korábban, a BMO Capital Markets elemzőcég egy hasonló kutatás során arra jutott, hogy az Apple-nél összpontosul a profit több, mint 103%-a. Mi a…? Hogy lehet 100%-nál több? Úgy, hogy a piac többi résztvevője a legjobb esetben is csak nullszaldós negyedévet tudhat maga mögött, a szerencsétlenebbek pedig veszteséget termeltek, így például az LG és a HTC is.

Linda Sui szerint megvan az oka, miért a fenti gyártók teljesítettek a legjobban:

A toplista négy gyártójából három Kínában üzemel. A Huawei, a Vivo és az OPPO pedig nem csak az okostelefon felhozatalukon fejlesztett, hanem növelték a működési kapacitásukat, és javítottak a beszállítói stratégiájukon is.

Ezekhez az eredményekhez mindenképpen hozzájárult az is, hogy az általában csökkenő növekedésekhez képest jó negyedévet zárt az Apple. Igaz, Kínában továbbra se tudtak a kellő mértékben terjeszkedni, de a legfontosabb 40 országból 33-ban fölfelé íveltek a mutatók.

Tim Cook

Látszik tehát, hogy eladások ide vagy oda, a cég él és virul, és még egy jó darabig nem kell félnie attól, hogy nyakára jön valamelyik konkurens. Megnyugtató tudni, hogy Cookéknak lesz mit a kenyérre kenni ebben a hónapban is.

Forrás: AppleInsider és 9to5mac