imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A Lightning csatlakozó olyan mint a köldököd

Így tisztíthatod meg

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

A Tesla és az Aston Martin egykori nagyágyúját vette fel az Apple


Egy kicsit abszurd már az, ami az Apple Car körül zajlik. „Special Projects” kategóriába veszik fel a szakma legjobb, autófejlesztéssel foglalkozó mérnökeit, miközben a Sunnyvale-i ipartelepről jövő zajok értelmezéséről folyik a vita a szomszéd lakosok szakértői bevonásával. Mi is csak találgatni tudunk, de idővel biztos eljön az a pillanat – igazolva Elon Muskot, aki nyílt titokról beszélt –, amikor már annyi időt, pénzt, energiát és humántőkét ölt az Apple a titokzatos Project Titan-be, hogy muszáj megcsinálni azt a fránya autót. Még ha ez valószínűleg éveken keresztül is így fog menni.

Március végén Elon Musk bemutatta a Tesla Model 3-at, a cég olcsóbb, így a tömegek számára is elérhető elektromos autóját. A tömegek pedig rámozdultak. Nem kicsit, nagyon. Ott tartunk, hogy már több mint 350 000 előrendelést adtak le a Model 3-ra, ami minden várakozást felülmúl. Handras jól jegyezte meg, hogy a szemünk előtt zajlik az a folyamat, amit az iPhone csinált a mobiltelefon iparággal, csak az az autós szektorban, a Tesla vezetésével. Egyre több ország – pl. Norvégia, Hollandia – gondolkozik azon, hogy törvénnyel szabályozzák azt, hogy tíz-tizenöt év múlva már csak elektromos autót lehessen náluk vásárolni és üzembe helyezni. Az Apple híres arról, hogy nem feltétlenül eszi forrón a kását, és akkor implementál egy technológiát, ha az már kiforrta magát és gazdaságosan előállítható. Kérdés, hogy amikor mondjuk leghamarabb 3-4 év múlva talán belépnek a piacra, akkor lesz-e számukra hely a Nap alatt.

chirs-porritt-tesla
Chris Porritt, a Tesla egykori alelnöke, aki immáron az Apple csapatát erősíti.

Persze a részvényeseknek viccelődhet Tim Cook, hogy a várakozás és a titkolózás a karácsonyi előkészülethez hasonlatos, de azért Steve Zadesky projektvezető távozása inkább azt mutatja, hogy gondok vannak a Project Titan-nel. A 9to5Mac és az Electrek exkluzív információkat szerzett arról, hogy – talán épp Zadesky helyettesítésére – az Apple megszerezte magának Chris Porritt-ot, aki a „speciális projektek” részlegen fog dolgozni. Porritt ezt megelőzően az Aston Martin vezető mérnöke volt, majd a Teslánál töltötte be a járműmérnöki alelnöki tisztséget. A 9to5Mac szerint ha valóban ő foglalja el Zadesky helyét, mint az Apple Car projektvezetője, akkor az nagyot lendíthet a járműdinamika és felépítés részén, amihez ő kifejezetten ért.

Chris Porritt még az Aston Martin vezető mérnökeként.
Chris Porritt még az Aston Martin vezető mérnökeként.

A Szilícium-völgybe történt költözése előtt Porritt az Egyesült Királyságban dolgozott. 1987-ben gyakornokként kezdett a Land Rovernél, majd 1997-re a járműdinamikai részleg vezető mérnöke lett. Innen igazolt át az Aston Martinhoz, ahol 2013-ig dolgozott, onnan ment át a Teslához. Az Aston Martin-évek alatt olyan modellek kötődnek a nevéhez, mint a One-77, a V12 Zagato és a  DB9. Jony Ive tudvalevőleg nagyon bukik az Aston Martin kocsikra, de valószínűleg más is közrejátszott abban, hogy rá esett a választás. A Teslánál részt vett a Model S és X munkálataiban, ill. hozzá köthető a Model 3 alvázkialakítása.

Forrás: 9to5Mac

Akár 100 000 Ft kedvezmény
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!