Közeledik április 22., a Föld napja. Az Apple minden évben felhívja erre valamilyen módon a figyelmet – a legtöbbször zöld levelű logókkal az Apple Store-okon – idén pedig egy nagy szabású App Store kampányba kezdtek a fejlesztőkkel és a WWF-fel közösen.
Az Apps for Earth promóció keretein belül a magyar App Store-ban összesen 27 alkalmazás frissült a tegnapi nap folyamán. A kampány lényege, hogy az alkalmazásokból származó bevételek 100%-ban a WWF-hez (World Wide Fund for Nature, Természetvédelmi Világalap) kerülnek. Néhány app egyedi, különleges tartalmakkal is frissült. Így ír az akcióról az Apple:
A bolygónknak szüksége van rád. A te feladatod egyszerű – és szórakoztató. Mostantól számítva április 24-ig a részt vevő alkalmazások bevételeinek 100%-ával és az alkalmazáson belüli vásárlásokból származó teljes összeggel a WWF hasznos globális munkáját segíted. Együtt kis lépésekkel is nagy változást érhetünk el.
A 27 alkalmazást tartalmazó teljes válogatást ide kattintva érhetitek el (vagy közvetlenül az App Store-ból a kampány kreatívjára koppintva), a legtöbb alkalmazásnak az ikonja is megváltozott erre a 10 napra. Összegyűjtöttük közülük az érdekesebbeket, íme:
Angry Birds 2
Az aljas disznók túlhalásszák az óceánt! Ezt mindenképp meg kell akadályozni! A kampány ideje alatt a Rovio három különleges pályával, és egy új varázsigével kedveskedik a játékosoknak – ez utóbbival egy rakás halat ereszthetünk a malacokra. A pályák a 10. szint után, a varázslat a 13. szint után érhető el.

Candy Crush Soda Saga
A King hatalmas sikert arató játékának folytatásában egy teljesen új eseményt kapunk a kampány alkalmából. Ráadásul ha most verjük el a pénzünket alkalmazáson belüli vásárlásokra, az jó helyre, a WWF-hez kerül.

Cut the Rope: Magic
Om Nom most még zöldebb, mint valaha! A több mint 800 millió letöltéssel rendelkező Cut the Rope sorozat legújabb tagjában most akár egy aranyos pandává is változtathatjuk a cukorkára éhes főhőst, akivel felfedezhetjük a bambuszligetet.

Enlight
A kampány alkalmából a szuper fotószerkesztő app – mi is teszteltük korábban – a Föld által inspirált filterekkel frissült az Analog, Duo és Adjust kategóriákban, új mintákat is kaptunk, valamint egy természet-témájú tutorialt. Az app 4 eurós árával most a WWF számláját gyarapítjuk.

SimCity BuildIt
A nagy sikerű városépítős játéksorozat iOS-es változata. Handras a megjelenése óta napi szinten nyomja, én néhány hónap után meguntam, de előtte eléggé ráálltam. Most az alkalmazásból származó összes bevétel a WWF-hez kerül, és erdőket, parkokat, vízi természetvédelmi területeket építhetünk a városunkban.

VSCO
A népszerű fotós alkalmazás egy új, WWF nevű szűrővel bővült, melyet a fejlesztők kifejetten természetfotózáshoz ajánlanak. Az ára 1 euró, az összeg természetesen a WWF-hez kerül.
