imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Kedvezményes akkumulátor csere!

Hozdd be készüléked bármely iSTYLE szervizbe

Alkalmazáson belüli vásárlások kezelése


Ingyenes appot töltöttél le? Koránt sem biztos, hiszen a legtöbb fejlesztő él az alkalmazáson belüli vásárlásokkal. Ezekre a tranzakciókra ugyanazok a fogyasztói jogok vonatkoznak, mint az appok megvásárlására: lássuk mi a teendő, ha elvész a kifizetett extra szolgáltatás vagy vissza szeretnénk állítani egy vásárlást!

A legtöbb alkalmazás, különösen a játékok, ma már kínálnak appon belüli vásárlásokat. Függetlenül attól, hogy egy alkalmazás eredetileg ingyenes, vagy fizettünk érte, extra funkciókért elrejthetnek a fejlesztők ilyen tranzakciókat. Illetve most már nem is rejtik, hiszen az App Store külön listáz minden felmerülő egyéb vásárlási lehetőséget az alkalmazások terméklapján, így teljesen átlátható, hogy pontosan mi vár ránk a letöltése után.

Az alkalmazáson belüli vásárlásoknak két típusa van. Az egyik az upgradelés, amikor mondjuk alapverzióról próra váltunk, a másik pedig amikor fogyó eszközöket vásárolunk, például virtuális pénzt. Ezeket mindkét esetben az app fejlesztője kezeli, így ha gyári visszaállítás után nem kapjuk vissza a kifizetett extra tartalmakat, akkor mindenképp náluk érdemes első körben kopogtatni.

Az app funkcióit illető extra tartalmak vásárlására és ezek kezelésére szinte minden esetben külön menüpontot találunk az alkalmazáson belül. Ha ez sem vezet el a megoldáshoz, akkor a Beállítások menüben keressük az adott alkalmazást és nézzük át ott a lehetőségeket. Harmadik opcióként pedig a virtuális pénzek, loot boxok, boostok vásárlására alkalmas in-game áruházat érdemes felkeresni, általában itt is találunk segítség menüpontot.

Ezen keresztül írhatunk a fejlesztőnek a problémánkkal, illetve az App Store-ban is minden esetben megtaláljuk a terméktámogatásra vonatkozó információs felületet. Az adott alkalmazás terméklapján az Értékelések és vélemények szakaszban egy kérdőjel jelzi ezt a menüpontot. A Mac App Store-ban ugyanerre van lehetőségünk, sőt Apple TV-n is, itt általában a fejlesztő weboldalának teljes URL-je is látszik.

Ha nem jutottunk egyezségre a fejlesztővel, akkor még mindig fordulhatunk az Apple-höz a problémánkkal a hibabejelentő felületen keresztül is. Az alkalmazáson belüli vásárlásokra ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mintha egy eleve fizetős appot töltöttünk volna le az App Store-ból. Az Apple e-mailben számlát küld és 14 napon belül elállhatunk a vásárlástól. Erről a folyamatról korábban részletesebben is írtunk.

AmpliFi Wi-Fi rendszer és router

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!