imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

iPhone 8

Itt találsz mindent az iPhone 8-ról

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Alváskövetés Apple Watch-csal


Habár sokan most elég értetlenül nézhetnek, hiszen alapvetően az Apple Watch nem bírná ki a második vagy harmadik napot úgy, hogy este is használatban van. Ez igazából azért van, mert sokan úgy hordják az órájukat, hogy napközben viselik, este pedig az óra az állványon, vagy a töltőn pihen. Pedig az óránk akkumulátora ennél sokkal többet bír. Egy egyszerű trükkel azt is elérhetjük, hogy az óránk nem csak napközben, de és még este is rajtunk legyen. Ez pedig azért jó, mert így tudjuk követni az alvásritmusunkat is.

Alapvetően a személyes tapasztalatom az, hogy az akkumulátor teljesen feltöltve két teljes napot bír ki (beleértve az éjszakát is). Emellett pedig irdatlan gyorsan tölt fel. Ahhoz viszont, hogy egy napig se kelljen nélkülözni az Apple Watch-ot, egyszerűen annyit kell tennünk, hogy éjszakára Repülőgép módba állítjuk az órát. Reggel mikor felkelünk levesszük az órát, és amíg készülődünk töltőre helyezzük. Ez az egy óra elég arra, hogy az Apple Watch ismét teljesen használható legyen napközben és ne kelljen attól félni, hogy lemerül. Este hazaérve pedig még szükség esetén tölthetjük, mondjuk például ameddig megvacsorázunk.

apple-watch-lifestyle

Hogy ez miért működik? Átlagos használat mellett az óra napközben olyan 30%-ot merül, aktívabb használat esetén akár 40-50%-ot is. Repülőgép módban viszont alig fogyaszt valamit a készülék, tehát egy egész este alig 10%-ot merül le. Egy óra alatt 50%-ot pedig simán tölthetünk rajta. Fontos viszont megemlíteni itt, hogy a Workout alkalmazás a folyamatos szenzorhasználat miatt sokkal gyorsabban meríti a készüléket. Ilyenkor nem feltétlen működőképes az általam leírt módszer.

Apple Watch Edition

Ha pedig sikerült megoldanunk azt, hogy az óra akár éjszaka is rajtunk lehessen, akkor már semmi nem tart vissza minket, hogy alvásritmus követőnek is használhassuk. Ebben pedig a Sleep++ alkalmazás lesz a segítségünkre, illetve annak is az watchOS-re íródott alkalmazása. Mivel már lehetőség van alkalmazásokat órán futtatni, ezért még a Repülőgép mód sem akadályozhat meg minket abban, hogy megvizsgáljuk az alvásminőségünk.

screen322x572 (1)

Reggel mikor felébredünk, és kilépünk a Repülőgép módból, akkor az óránk és a telefonunk szinkronizál egymás között. Így kielemezhetjük az alvásunkat később a telefonon, és ha kell változtathatunk az alvási szokásainkon, hogy később mélyebben aludjunk. A legfontosabb, hogy ezeket az adatokat az Egészség (Health) alkalmazásban is tárolhatjuk, hiszen az alkalmazás HealthKit kompatibilis. Az alkalmazásról egyébként annyit még érdemes elmondani, hogy habár tökéletesen működik, a fejlesztők nem vitték túlzásba a dizájnt.

12021877_878929422156896_2092169240_n

A watchOS alkalmazásban egy gomb található csak, amivel elindíthatjuk, vagy megállíthatjuk az alvásfigyelést. Ezen kívül csak néhány apróbb információ kapott helyet az órás alkalmazásban. Az iPhone appban kapcsolhatjuk be az HealthKit integrációt, távolíthatjuk el a reklámokat, illetve itt tekinthetjük meg a régebbi méréseink adatait. Az iOS alkalmazás is teljesen egyszerű dizájnnal van megoldva, amit még álmomban sem neveznék szépnek, vagy igényesnek. Ettől függetlenül a célra teljesen megfelel az alkalmazás.

 

MacBook Air és Apple TV akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!