Az Apple bekebelezi a világot!

Amerikában épphogy átvette a vezetést az iPhone

#HÍREK
2015. 02. 05.
A Kantar WorldPanel felmérés rendszeresen megjelenik az okostelefon-piac szereplőinek részesedésével. Nincs ez másképp a 2014-es év utolsó negyedévének lezárultával sem, amivel kapcsolatban évek óta nem látott érdekes eredményekre jutottak az elemzők.

A legfrissebb felmérés alapján az Apple növelte piaci részesedését az Egyesült Államokban, Kínában és a vizsgált európai országok összességében (Nagy-Britannia, Németország, Spanyolország, Franciaország és Olaszország) is. Ami azonban ennél is érdekesebb, arra Carolina Milanesi, a cég amerikai vezető elemzője hívta fel a figyelmet:

Az Egyesült Államokban 2012 óta első ízben vette át a vezetést az iOS az Androidtól az év ezen időszakában, karcsú 0,1 százalékpontos különbséggel. Amellett, hogy az iPhone 6 és az iPhone 6 Plus sikere példátlan, az utolsó negyedév teljesítménye arra is rámutat, hogy az Apple történetének legerősebb termékpalettájával rendelkezik. Az előfizetéses és feltöltőkártyás konstrukciókban különböző árszinteken mozgó készülékeknek köszönhetően az Apple sikeresen használta ki azt, hogy az Android kínálata gyengébb a piac felső kategóriájában.

Szóval nagyon-nagyon-nagyon szűkösen, de az Egyesült Államokban évek óta először beelőzte az Apple az Androidot. Mondani sem kell, az ünnepi időszakban az iPhone 6 volt a legkelendőbb okostelefon az Egyesült Államokban – mind ajándékozás, mind saját felhasználás szempontjából –, míg a cégek rangsorában második helyre nem meglepő módon a Samsung futott be, elsősorban a Galaxy S5-nek köszönhetően.

Adatok forrása: Kantar WolrdPanel
Adatok forrása: Kantar WolrdPanel

Európában 3,8 százalékpontot csökkent egy év távlatában az Android piaci részesedése, miközben az iOS 6,2 százalékpontot erősödött. A legnagyobb növekedést Nagy-Britanniában érte el az Apple, itt 13,1 százalékpontot erősödött az iOS, ennek megfelelően a Samsung, a Sony és az LG is piacot veszített az iPhone-nal szemben. Az egyetlen ország ahol nem ezt a trendet figyelhetjük meg, az Olaszország. A jelenségre Dominic Sunnebo, a Kanter elemzője azt a magyarázatot adta, hogy ebben az országban rendkívül népszerűek a feltöltőkártyás konstrukciók, és ezekben sokkal szélesebb körben érhetőek el az androidos telefonok mint az Apple modelljei.

Kínában továbbra is a helyi Xiaomi viszi a prímet, az Apple-nek azonban sikerült 19%-ról 21,5%-ra tornásznia a részesedését. Érdekesség, hogy az iPhone-t vásárló felhasználók több mint negyedének ez volt az első okostelefonja. Ez az arány tavaly ilyenkor egyébként még csak 16,5% volt. Milanesi kiemelte a vásárlói elégedettség fontosságát is:

Ahogy fogy a lehetőség az első okostelefonjukat beszerzők megnyerésére a fejlett országokban, úgy válnak egyre fontosabbá a márkához hű felhasználók a gyártók számára, illetve a vásárlók átcsábítása más platformokról. Az Apple átlagos vásárlói elégedettségi mutatója 87% az Egyesült Államokban és Európában, ami biztató. A Samsung némi nyomást érezhet ezen a téren, mert bár továbbra is ők rendelkeznek a legjobb mutatókkal az Android-világban, ez számukra átlagosan 62%-ot jelent az Egyesült Államokban és Európában.

A Kantar szokás szerint egy interaktív térképet is készített az eredményekről:

Forrás: Kantar WorldPanel. Borítókép: .