imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Az Apple bemutatta az iPhone X-et

Ami telefonban az iPhone, az autóban a Tesla Model 3


Úgy gondoljuk, nem alaptalan az Apple-t és a Teslát összehasonlítani egymással. Bár a két vállalat más területekben utazik, alapjaiban nagyon hasonló elgondolások állnak egy-egy termékük mögött. A Model 3 például tiszta iPhone, ha kicsit jobban megkapargatjuk a felszínt.

Körtét az almával – gondolhatnánk a cím elolvasása után rögtön. Mégis miben hasonlítana egy okostelefon egy autóhoz vagy fordítva? Az tény, hogy nem külalakban. A Verge viszont most összeszedett több olyan pontot is, melyben megegyezik a Tesla most bemutatott Model 3-a és az Apple féle iPhone. Íme:

Gombok? Csak módjával!

Mielőtt az Apple radikális gomb-boszorkányüldözésbe kezdett volna, a telefonok jelentős részén ott figyelt egy fizikai billentyűzet. Még az Androidot is egy BlackBerry szerű valamin kezdték el fejleszteni. Legközelebb a fizikai billentyűzet sikeres száműzéséhez talán még a Nokiák jártak akkortájt, de azokon meg érződött az az izzadságszagú kínos igyekvés, hogy az új érintős technológiát a megszokott gombokkal házasítsák.

Nagyjából ebben a fázisban leledzik ma az autóipar is. Új technológiákat akarnak bevezetni, de csak részben merik bevállalni, amiből olyan szörnyűségek születhetnek, mint például a képen is látható Audi A8 beltere (bocsi azoktól, akiknek ez bejön). Ugyanúgy, ahogy anno a Nokia, most az Audi küzd a gombok eltörléséért, mégha teljesen más területen is.

És akkor ott van a Tesla Model 3, ami pont ugyanolyan viszonyban áll a gombokkal, mint az eredeti iPhone. Egy érintőkijelző, amivel minden interakciót lebonyolíthatsz, és amiről minden információt leolvashatsz. Ugyanakkor a Tesla is megtartott pár klasszikus gombot a kormánykeréken, csak úgy, mint az Apple a Home gombot. Idegennek hatott, amikor ezt először megláttuk? Igen. Pont annyira, mint az első okostelefon, fizikai billentyűzet nélkül.

A legújabb technológia, elérhető áron

Tudom, most biztosan sokan felszisszentetek, amikor elérhető árúnak neveztem az iPhone-t, ami mindig is luxustelefonnak számított, igen magas áron. Azonban, ha kicsit jobban belegondolunk, és úgy nézünk az iPhone-ra, mint egy zsebszámítógépre, máris érthetővé válik a kijelentés. A MacBookok négy számjegyű árcímkéje (dollárban) az iPhone-nál három számjegyre csökkent. Ezzel megnyitva az utat mindenki számára, aki relatíve megengedhető áron a legújabb technológiát akarja használni.

Pont ez a helyzet a Tesla Model 3-mal is. Nyilvánvalóan nem a legolcsóbb autó, amit venni lehet. Ugyanakkor szélesebb közönség számára teszi elérhetővé az olyan Tesla technológiákat, mint például az önvezetés, melyek eddig csak a sokkal drágább modellekben voltak elérhetők.

Egy CEO, akinek mindent elhiszel

Bár Elon Musk és Steve Jobs személyisége sok mindenben élesen eltér egymástól, könnyen lehet kapcsolódási pontokat találni. Ahogyan Steve Jobs neve összeforrt az Apple-lel, úgy a Teslát is nehéz elképzelni Elon Musk nélkül. Az iPhone lett a prototipikus okostelefon, a Tesla pedig a prototipikus elektromos autó.

A karizmatikus vezetőnek a Tesla esetében most különösen fontos szerep jut. Lehet, hogy rengeteg pénze van a vállalatnak, de annyi biztosan nincs, hogy előre legyártsák minden autójukat, amiket majd szépen értékesítenek. Szükségük van a vásárlóik bizalmának elnyerésére, hogy szinte látatlanban is megvegyék a terméküket, amikor rányomnak az előrendelés gombra.

Elon Musknak tulajdonképpen egy vízióról kellett meggyőznie az embereket, mielőtt a Model 3 gyártásába fogtak. Ehhez pedig nagyon kell a karizma. A több mint 325 ezer előredelés pedig arról tanúskodik, hogy Muskban ez legalább annyira megvan, mint amennyire Steve Jobs-ban megvolt.

Potenciál, hogy megváltoztassák a világot

Elég csak végignézni a metrón és megfigyelni, hogyan használják az emberek az okostelefonjaikat, hogy ne is legyen kérdés: az iPhone bizonyos értelemben megváltoztatta a világot. Nagyban hozzájárult ahhoz, hogy egy telefonra munkaeszközként gondolhassunk. Miatta alakultak át az emberek elképzelései arról, hogy lehet interakcióba lépni egy mobillal, és úgy általában új paradigmákatt indított.

Könnyen lehet, hogy a Tesla a Model 3-mal hasonló eredményeket fog elérni az autózásban. Ahogy azt az elérhetőségnél már kifejtettük: a Model 3 nagyobb tömegekhez is eljuthat. Márpedig, ha a nagyobb tömegek az önvezető szoftver miatt egyszerre kezdik újragondolni azt, mit is jelent vezetni, akkor kétségtelen, hogy az autózásban is beszélhetünk új paradigmákról.

Forrás: The Verge

Ha Model 3-at nem is, de iPhone-t viszont annál többet árul az iSTYLE. Sőt, nem is egyet jelentős akciókkal. Ha érdekel, hogy miben hasonlított egymásra Steve Jobs és Elon Musk, ezt a cikket ajánlanánk!

Beoplay A2 Active akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!