imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

BREAKING!

Magyarországi tömegközlekedés az Apple Mapsben

Androidos iPhone-t készít a Google


A Google jelenleg az egyetlen olyan cég, amely önmaga képes olyan telefont készíteni, mint az iPhone, és nagyon úgy tűnik, él is a lehetőséggel. Miért jó ez nekünk? Mitől más az iPhone a többi telefontól, és mi van a többi gyártóval? Ebben a cikkben ezekre a kérdésekre keressük a választ.

Mióta tavaly felröppentek a Google Pixel pletykák, azóta lehetett sejteni, hogy a keresőóriás valami iPhone-szerű terméket szeretne előállítani. Egy olyan telefont, amit a szoftvertől kezdve az utolsó csavarig a cég saját maga tervezett, ahol nem külön-külön beszélünk az alkatrészekről és az operációs rendszerről. Inkább valami olyasmit, amil egy egészet alkot – csakúgy, mint maguk az iPhone-ok.

Az Apple nagyon ráérzett a Steve Jobs által annyit hangoztatott filozófiára: mi építjük az egész kütyüt. Milyen igaza volt Steve-nek, de a félreértések elkerülése végett le kell szögezzük, hogy nem maga az Apple gyártja az alkatrészeket és nem ők szerelik össze a telefont. Azonban a munka minden egyes momentumát ők koordinálják, saját tervezésű hardver kerül a készülékekbe, a szoftvert pedig ehhez optimalizálják a lehető legjobb felhasználói élmény elérésének érdekében.

Designed by Apple in California. Assembled in China.

 

Az Apple a kezdetek óta nagyon jó üzleteket kötött a beszállítóival. Árversenyt alakított ki köztük, amivel sikeresen lejjebb tornászták az árakat. Megkeresték a legjobb partnert az összeszereléshez, így több maradt a saját zsebükben. Mindeközben pedig több száz millió ember vásárolt iPhone-t, mert az iPhone egy nagyon is szerethető termék. Mégis, mitől lesz ennyire gördülékeny a használat, hogyan érik el ezt a felhasználói élményt?

Egységben gondolkodnak.

Senki más nem csinálja ezt jelenleg rajtuk kívül, ahol egy fedél alatt készülne a hardver és a szoftver. A Samsung az Apple egyik legnagyobb riválisa, és a Galaxy S8-at egy brutálisan jó terméknek tartottam mindaddig, amíg a kezembe nem került. A készülék varázsa azonnal elszállt. Hiába a csodás faltól falig kijelző, az extra funkciók, amiket igazából sosem használnék, egyszerűen kipukkant a lufi. Nem tapasztaltam ugyanazt a komfortérzetet, mint amit az iPhone-om használatánál érzek, és egyáltalán nem azért, mert iOS evangélista lennék, egyszerűen nincs egyben a szisztéma.

Tavaly ősszel a Google útjára indított valamit, amikor bemutatta a Google Pixelt a #MadeByGoogle égisze alatt. A Pixel már első blikkre más volt, mint a Nexus család, amin mindig más gyártó emblémája díszelgett, erre már a G betűt gravírozták. Persze már akkor lehetett tudni, hogy a HTC fogja legyártani a készülékeket, de a Google sokkal mélyebben átgondolta, hogyan érhetnének el az iPhone-hoz hasonló végeredményt. Mind üzletileg, mind pedig felhasználói élményben.

Ebben a játékban két fontos tényezőt kell figyelembe venni: a processzort és a beszállítókat. A processzort nagyon nem kell magyaráznunk, hogy miért fontos. Az Apple évről évre megcsinálja a saját kis A szériás chipjeit, amivel saját kézben tudják tartani a telefonjaik fejlődési ütemét. Ezzel szemben például nézzük meg, mi történt a MacBookokkal: ősszel bemutattak az új MacBook Prókat, és mindenki csalódott, mert nem a legfrissebb Intel processzor került bele (ami akkor még csak meg sem jelent, de a 6. generáció már réges-rég a piacon volt).

Ha az Apple megengedné magának azt, hogy a Samsung vagy a Qualcomm processzorait rakná a telefonjaiba, akkor nem tudná kivitelezni azt a szisztémát, amihez még mindig elég 2 mag szimultán használata az iPhone 7-ben. Nem tudná saját kézben tartani a melegedési kérdést, és kompromisszumokat kellene kötniük az telefon egyes területein. Ezért vannak folyamatos lépés előnyben más gyártókkal szemben, hiszen ők maguk tudják a legjobban, hogy mire van szükségük.

Jelzés értékű, hogy a Google máris saját processzorokon dolgozik, mi több, egyből el is csaklizták az Apple-től az egyik vezető mérnököt, Manu Gulatit. Tavaly volt egy érdekes benchmark teszt, amiben az jött ki, hogy az iPhone 7 Plus a legerősebb telefon az egy magra jutó benchmark tesztekben. Ugyanebben a tesztben akkor a Google Pixel csúnyán leszerepelt. Ha ezt a problémát sikerül javítaniuk, akkor egészen új lehetőségek nyílnak majd meg a fejlesztések során, ezzel pedig képesek lesznek tartani a lépést az Apple-lel és a Samsunggal.

A beszállító kérdés már egy valamelyest komplexebb terület. Egyrészt a gyártók között lényeges az árverseny: nem adhatnak sokkal többért egy olyan terméket, ami még nem bizonyított; viszont, ha tartják a technológiai szintet és nem kötnek jó üzleteket, akkor jelentősen kevesebb lehet a profit, ami visszavágja a további fejlesztéseket. Illetve azt se felejtsük el, hogy a Google Pixelt hazánkban például (hivatalosan) nem is forgalmazzák, és a megnövekedett kereslettel – bármilyen furán hangzik is – nehéz tartani a lépést. Hiába tudnának eladni sokkal több telefont, mint eddig, ha nem tudnak eleget gyártani.

Még az Apple-nek is akadnak ilyen problémái, sokszor előfordult, hogy nálunk is elfogytak az iPhone 7 Plus készletek, pedig naponta fél millió iPhone legyártására képes a Foxconn gyár. Azonban évi plusz 250 milliót ad el az Apple – nem csoda, hogy sosincs leállás. Erre nagyon nehéz felkészülnie a Google-nak, és éppen ezért gyakorlatilag az egyetlen olyan gyártó, aki talán sikeresen versenyezhet az Apple-lel, és hasonló jó telefont készíthetne. Igen, optimalizált szoftverrel.

A kép illusztráció.

A Google Pixel ilyen módon tekinthető egy kezdeti próbálkozásnak, aminek később szép folytatása lehet. Ha a Google igazán jó telefont szeretne gyártani, akkor megcsinálhatja. Egy időben próbálkozott ezzel a Microsoft is, azonban csúfos bukás lett a vége. Nem azt várjuk, hogy a Google majd olyan überelhetetlen telefont készít 2-3 éven belül, és hogy az iPhone-osok tömeges átvándorlásba kezdenek, de egy kis piaci verseny sosem árt – főleg, ha valódi versenytársról beszélünk.

Forrás: The Verge

Ha érdekelnek az Apple-lel kapcsolat friss hírek, érdekességek, akkor olvasd az új iMagazin Shuffle-t!

iPhone SE akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!