imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

iPhone 8

Itt találsz mindent az iPhone 8-ról

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Androidról váltók növelik az iPhone európai részesedését


Befutottak a legújabb adatok a Kantar Worldpanel ComTech-től, melyekről mi is rendszeresen be szoktunk számolni. Ezek alapján az Apple-nek sikerült növelnie az iOS részesedését a Kantar által csak „nagy ötösnek” hívott öt európai országban. A trend az elemzőcég szerint az Androidról váltó felhasználóknak köszönhető.

A nagy ötös ebben az esetben az Egyesült Királyságot, Németországot, Franciaországot, Olaszországot és Spanyolországot jelenti, ahol 1,8 százalékpontos emelkedés után az iOS piaci részesedése 20,3%-ra nőtt az első negyedévben eladott telefonok körében – persze ez még mindig jócskán elmarad az Európában hagyományosan erősebb Android 68,4%-os részesedésétől. A Kantar elemzője, Carolina Milanesi ezt nyilatkozta az eredményekkel kapcsolatban:

2015 első negyedévében az iPhone 6 és az iPhone 6 Plus változatlanul népszerű az európai vásárlók körében, beleértve azokat is, akik korábban androidos okostelefonnal rendelkeztek. Az öt nagy európai országban az Apple új ügyfeleinek átlagosan 32,4%-át az Androidról váltó felhasználók tették ki.

Az Android részesedése Európa-szerte 3,1 százalékponttal csökkent a tavalyi eredményekhez képest, valamint az egyéb gyártók (pl. BlackBerry) is tovább csökkentek, fél százalékponttal 1,4%-ra. Az iOS csak 1,8 százalékpontos erősödést mutatott, ami azt jelenti, hogy a Windows Phone ezzel megegyező növekedést produkált, bár még így is csak a piac 9,9%-át tudhatja magáénak a Microsoft mobilos operációs rendszere. Az androidos vásárlók 35%-a egyébként az ár miatt tette le a platform mellett a voksát, további 29%-uk pedig talált egy jó ajánlatot a szolgáltatójánál.

Kantar iPhone 2015Q1

Kínában ennél durvább a helyzet, bár valljuk be, ott azért van honnan növekednie az Apple-nek. 9,2 százalékpontos növekedést sikerült elérni a tavalyi év azonos időszakához képest, míg az Android itt is csökkent, összesen 8 százalékpontot. A piaci részesedések közötti különbségek azonban még így is jelentősek, 72,0%–26,1% az Android javára. Itt egyébként az iPhone-vásárlók 38%-a egy ismerőse ajánlása alapján választotta az Apple telefonját, míg 23%-uk emlékszik úgy, hogy egy reklámban látták.

Az Egyesült Államokban érdekes módon fordított a helyzet, bár hatalmas változásoknak nem lehettünk tanúi. Az Android 0,2 százalékponttal növelte a részesedését, míg az iOS ugyanennyivel rontott azon. Androidos vonalon egyébként az LG-nek volt kiemelkedően jó negyedéve, 7,4%-ról 10,8%-ra növelték a piaci részesedésüket. Érdekesség, hogy az első negyedévre az összes Amerikában használt iPhone 18%-a már iPhone 6 vagy iPhone 6 Plus volt, és ezeket a modelleket is beleszámítva az Apple telefonját használók 64%-ának van iPhone 5-je illetve újabb készüléke. Ez az adat az Apple Watch szempontjából lehet fontos, hiszen potenciálisan ők az óra célközönsége.

A Kantar szokás szerint készített egy jópofa interaktív térképet is, melyen kedvünkre böngészhetjük az adatokat:

Forrás: Kantar Worldpanel via 9to5Mac. Borítókép: ???

Apple Watch akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!