imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

iPhone 8

Itt találsz mindent az iPhone 8-ról

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Elképesztő Apple 2015 Q2 negyedéves eredmények


Ismét eltelt három hónap, úgyhogy az Apple „kiáll” a befektetők elé, és egy konferenciahíváson ismerteti a cég előző negyedéves (2015. január-márciusi) pénzügyi eredményeit. Mint ahogyan az utóbbi időszakban azt megszokhattuk, ismét jelentős növekedést sikerült elérni az előző év azonos időszakához képest. Na jó, pontosítsunk: egészen elképesztő növekedést sikerült elérni.

Még mielőtt mindenki az Apple Watch számait várná, gyorsan szögezzük le, hogy ezek nem szerepelnek a negyedéves jelentésben. A Q2, vagyis a második pénzügyi negyedév ugyanis az első naptári negyedévet jelöli, tehát a január elejétől március végéig terjedő időszakot. Ettől függetlenül szinte minden téren brutális növekedésnek lehetünk ismét tanúi. Tim Cook így nyilatkozott a kiadott sajtóközleményben:

Le vagyunk nyűgözve, látva az iPhone erejét, a Mac és az App Store eladásait, melyeknek köszönhetően a valaha volt legjobb első negyedévet tudhatjuk magunk mögött. Több ember vált iPhone-ra, mint ahogyan az a korábbi termékciklusoknál tapasztalható volt, és nagyon izgalmas következő negyedévnek nézünk elébe az Apple Watch forgalmazásának megkezdésével.

Bevétel és nyereség

Az Apple bevétele idén az év első három hónapjában 58 milliárd dollár lett, ami nagyon komoly, egészen pontosan 27,19%-os javulást jelent a tavalyi évhez képest. A karácsonyi időszaknál persze kevesebb, de tudjuk, hogy mindig az év utolsó két-három hónapja a legerősebb. A nyereség 13,6 milliárd dollár volt, ami 33,3%-os növekedés a tavalyi 10,2 milliárd dollárhoz képest. Nem mellesleg a készpénztartalék mértéke elérte a 194 milliárd dollárt (53 502 milliárd Ft).

A bevétel az alábbiak szerint alakult: 69% iPhone, 9% iPad, 10% Mac, 9% szolgáltatások és iTunes, valamint 3% egyéb, amibe már második negyedéve az iPod-kategória is beletartozik. A következő negyedévtől kezdve egyébként az „egyéb” kategóriába kerül majd az Apple Watch is, úgyhogy érdemes lesz figyelni, mekkorát dob a számokon.

iPhone

Valószínűleg nem kell különösebb elemzői tehetség ahhoz, hogy kimondhassuk: az iPhone-eladások szédületes növekedéséért a továbbra is rendkívül sikeres iPhone 6 a felelős. Számszerűen 61,2 milliót adott el belőle az Apple ebben a negyedévben, ami természetesen a cég történetének legjobb második pénzügyi negyedéves eredménye, de még a 2013-as karácsonyi számokat is lenyomja. Ez 40%-os növekedést jelent egyébként, ami akárhogy is nézzük, elképesztően durva.

iPad

A tavaly őszi, meglehetősen felemásra sikerült iPad-bemutató után (az iPad Air 2 nagyon jó kritikákat kapott, míg az iPad mini 3 újításai kevésbé nyerték el az emberek tetszését), és az elmúlt negyedévek trendje alapján egyáltalán nem meglepő, hogy az iPad-eladások éves szinten is csökkentek, egészen pontosan 23,2%-ot. Ez konkrétan 12,6 millió darab eladott iPadet jelenti, ami még mindig nem kevés, de a befektetők sosem örülnek a mínuszos eredménynek, attól függetlenül, hogy az iPad továbbra is piacvezető maradt a táblagépek kategóriájában és az üzleti felhasználók körében. A számok mindenesetre régóta azt mutatják, hogy valami nagy dobásra van szüksége az Apple-nek iPad-fronton.

Mac

A Mac-eladások továbbra is szárnyalnak, főleg, ha abból a szemszögből nézzük, hogy a számítógépek egy egyre inkább csökkenő, de legalábbis döcögő piacot képviselnek. Idén eddig 4,5 millió Mac talált gazdára, ami 9,8%-os növekedés 2014. azonos időszakához képest. Itt szintén érdemes lesz figyelni a következő negyedévet, hogy vajon jelentős szerepet kap-e az új MacBook a Mac-eladásokban.

Az iPod-eladásokat tehát nem közli már külön az Apple, az Apple Watch pedig még nem szerepel az adatokban. Láthatjuk, hogy folytatódik a számos negyedév óta megfigyelhető jelenség, vagyis, hogy folyamatosan sikerül túlszárnyalni a korábban már nagyszerűnek tartott eredményeket is. Sőt, bekövetkezett az is, amire már régóta számítani lehetett: az Apple második legnagyobb piaca Kína volt az elmúlt negyedévben, megelőzve ezzel Európát.

A konferenciahívás során kiderülhetnek még további érdekes részletek, ha így lesz, frissítjük ezt a cikket, vagy reggel újabb összefoglalóval jelentkezünk.

Vizuális típusoknak természetesen most is csináltunk szép színes grafikonokat:

2015Q2-bevetel 2015Q2-megoszlas 2015Q2-iPhone 2015Q2-iPad 2015Q2-Mac

Forrás: Apple.

MacBook Air és Apple TV akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!