imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A Lightning csatlakozó olyan mint a köldököd

Így tisztíthatod meg

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Apple Car fejlesztőközpontot üzemeltet az Apple Berlinben?


Elég régóta lehet hallani már arról, hogy az Apple kipróbálná magát az autógyártás területén is. A német Frankfurter Allgemeine Zeitung most érdekes információkat közölt a projektről, azt is tudni vélik, hogy a cupertinóiak Németországban is üzemeltetnek egy titkos fejlesztőközpontot.

Azt múlt hét óta tudjuk, hogy a „Titan” fedőnevű projekttel kapcsolatban jó néhány épületet bérelt ki vagy vásárolt meg az Apple Sunnyvale-ben, a cupertinói főhadiszállástól nem messze. A FAZ szerint azonban nem csak az Egyesült Államokban dolgoznak az autón, hanem Németországban is: az Apple Berlinben közepén üzemeltet egy titkos fejlesztőközpontot, ahol 15-20 főt foglalkoztatnak. Ezen kívül konkrét terveik vannak azzal kapcsolatban is, hogy hogyan vezetik majd be a német piacra az Apple Cart.

Apple Car koncepció
Apple Car koncepció

A „német autóipar legjavából” összeállított csapat szoftver- és hardvermérnökökből, valamint értékesítéssel foglalkozó szakemberekből áll. A lap szerint „haladó gondolkodású”, viszonylag fiatal alkalmazottakat kell elképzelni, olyanokat, akik a főnökeik maradi gondolkodásmódja miatt nem jutottak előrébb a hagyományos autóipar ranglétráján. A technikai problémák megoldása mellett olyan kérdésekkel is foglalkoznak, hogy milyen engedélyek szükségesek Németországban az értékesítés elindításához, milyen cégekkel lehet érdemes partneri kapcsolatokat kialakítani, valamint hogyan áll a konkurencia az elektromos és önvezető autók terén.

A FAZ szerint az Apple Car egy kisméretű autó lesz, és 2019-2020 tájékán várható a megjelenése. Az autót nem csak megvásárolni lehet majd, hanem egy autómegosztó szolgáltatáskiépítését is tervezik, hasonlóan BMW és a Sixt nevével fémjelzett DriveNow megoldáshoz: vagyis percalapon kölcsönözhetnénk ki rövid időre a kocsikat. Ez valamilyen szinten megoldást jelenthetne arra a problémára is, hogy a cég nem rendelkezik viszonteladói vagy kereskedőhálózattal. A lap értesülései szerint az első modellben nem lesznek önvezető képességek, ezek csak később jelennek meg – arról nem esik szó, hogy a Teslához hasonlóan szoftveres frissítésként, vagy esetleg egy új modellben.

Az Apple Car a carwow elképzelése szerint.
Az Apple Car a carwow elképzelése szerint.

Azt is tudni vélik, hogy ki segít majd az Apple-nek a gyártásban: a Magna, vagyis annak egyik osztrák leányvállalata, a Magna-Steyr. A cégcsoportnak egyébként elég nagy tapasztalata van ezen a téren, olyan autógyártókkal működnek együtt, mint például a Volkswagen, a BMW, a Toyota, vagy akár a Tesla. Az alkatrészek beszállítása mellett összeszereléssel is foglalkoznak, viszonylag kis darabszámú modellek esetében (pl. a Peugeot RCZ és a Mini Countryman). Érdekesség, hogy nemrég az Apple autós projektjének fedőcégeként emlegetett Sixty Eight Research is részt vett egy olyan konferencián, ahol a Magna is jelen volt.

Frankfurter Allgemeine Zeitung megkeresésére a Magna nem kívánt reagálni, az Apple pedig a szokásos választ küldte, miszerint „nem kommentálnak pletykákat és spekulációkat.”

Forrás: Frankfurter Allgemeine Zeitung via Business Insider.

Akár 20% kedvezménnyel
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!