imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Rendeld elő már most az iPhone X-et!

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Apple eszközöket „ejtettek túszul” Ausztráliában


Egy magát vagy magukat Oleg Plissnek nevező hekker(csoport) az Apple Find my iPhone szolgáltatásán keresztül Maceket, iPadeket és iPhone-okat zárolt Ausztráliában, és „váltságdíjat” követelnek a feloldásukért.

A sértetteknél megjelent egy Find my iPhone vagy Find my Mac értesítés, amiben az állt, hogy az eszközt meghekkelték, és 50 és 100 dollár közötti összegért teszik újra elérhetővé őket. A jelenlegi adatok alapján úgy tűnik nem az Apple rendszereit törték fel, hanem a felhasználók több helyen használhattak azonos jelszavakat, és az egyik ilyen helyről kerülhettek ki az adatok. Tehát az iCloud jelszó ugyanaz volt, mint máshol. Ezt támasztja alá az is, hogy csak Ausztráliából jelentettek eseteket.

Váltságdíj

Azok, akiknek volt beállítva jelszó vagy jelkód az eszközükön vissza tudták szerezni azt, csak azokat érinti elég kellemetlenül az eset, akik nem használtak ilyet. Az Apple egyelőre nem nyilatkozott a helyzettel kapcsolatban.

Ez az eset is rámutat arra, hogy nem szabad mindenhol ugyanazt a jelszót használnunk, ebben segítséget nyújt egyébként az Apple iCloud Keychain szolgáltatása, ami automatikusan ajánl véletlenszerű jelszavakat ha regisztrálunk egy új oldalon. Magyarországon sajnos nem elérhető, de az Apple egyes országokban lehetővé teszi az Apple ID kétlépcsős ellenőrzését is. Hiába nagyon biztonságosak egyes rendszerek, ha ugyanazt a jelszót használjuk mindenhol, és azt máshonnan sikerül kilopniuk illetékteleneknek.

Forrás: AppleInsider, borítókép: WatchGuard Security Center.

iPhone X - előrendelhető
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!