imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Magyarországi tömegközlekedés az Apple Mapsben

Budapest és vonzáskörzetével frissült az applikáció

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Hazai pályán előzte be az Apple a Xiaomit


Februárban még arról szóltak a hírek, hogy 2014-ben az Apple csak második helyezett volt a kínai piacon, a Xiaomi mögött. Az idei adatok azt mutatják, hogy az Apple-nek sikerült megfordítani a trendet, és piacvezető lett Kínában.

Az IDC piackutató cég legfrissebb riportja szerint az Apple eladásai kimagaslóak 2015-ben a kínai okostelefon piacon, megelőzve ezzel a tavalyi év piacvezetőjét, a Xiaomit. A cupertinoi tech óriás 14.5 millió okostelefont értékesített az előző negyedévben 14.7%-os piaci részesedést bezsebelve ezzel. Az alig 5 éve működő (Kínában mégis rendkívül népszerű) Xiaomi 13.7%-kal ebben az évben csak a második helyig jutott. A Huawei, Samsung és Lenovo eladásai 11.4, 9.7, illetve 8.3%-kal az első ötbe tornázta fel a cégeket.

idc-stats(1)

A kimutatás egyébként az egész kínai okostelefon piac elemzéséből – ami jelenleg világszinten a legnagyobbnak számít – összegezte a teljes negyedéves eladásokat. 98.8 millióról beszélünk, ami 4%-os visszaesést jelent a tavalyi azonos időszakhoz képest. 2009 óta ez az első alkalom, hogy csökkent az okostelefon piac Kínában.

Tim Cook a héten épp az említett országban tengeti napjait. A helyi sajtónak adott közleményben beszélt az Apple környezetvédelmi kezdeményezéseiről, a cég által nyújtott egyéb szolgáltatások kiterjesztéséről az országban és a Xiaomi visszaszorításáról is. Elmondta, hogy remek hír számukra növekedést produkálni Kínában felülmúlva ezzel a tavalyi piacvezető Xiaomit. Az Apple térhódítása akkora a piacon, hogy az Apple Q2 (azaz előző negyedéves) konferencihívás alatt ismertette azt a tényt is a befektetőkkel, miszerint több iPhone készüléket értékesítettek az adott időszakban Kínában, mint az Államokban. És bár úgy tűnik a kínai okostelefon piac telítettsége generálta az idei hanyatlást, Cook mégsem aggódik.

apple-china-tim-cook

A környezetvédelmi kezdeményezések témájában Cook úgy gondolja, hogy Kína az a terület, ahol jelentős eredményeket tudnának elérni. Az Apple igazgatója úgy fogalmazott, hogy fő céljuk a termékek egyszerű, tiszta és környezettudatos előállítása.

“A környezetvédelmi kérdés Kínában nagyon fontos. Mi nem a szószóló szerepét töltjük be, ez nem a mi felelősségünk. Ugyanakkor figyelmet fordítunk a termék gyártására, nem csak a végső összeállításra helyezzünk a hangsúlyt, hanem a nyersanyagokig visszamenőleg minden részletre. Ez az egyetlen módja, ahogy az Apple óriási hatással tud lenni a környezetünkre.”

A Xinhuának adott több témát is érintő interjúban elmondta továbbá azt is, hogy reményei szerint hamarosan elindulhat az Apple Pay Kínában. Ahogy már korábban is hangoztatta, az Apple nagyon szeretné ha ez a szolgáltatás elérhető lenne az országban. Ennek érdekében tárgyalásokat folytattak a népszerű kínai kereskedővel, az Alibabával egy lehetséges együttműködés reményében. Természetesen egyelőre semmi hivatalos bejelentés nem született a társulásról, de Cook – saját elmondása szerint – elég makacsul ragaszkodik az Apple Pay szolgáltatás mielőbbi elindításához a távol-keleti országban. És mint tudjuk, amit az Apple el akar érni…

Forrás: IDC

Mac akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!