imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

BREAKING!

Magyarországi tömegközlekedés az Apple Mapsben

Apple Q2 eredmények: picike növekedés


Az Apple pénzügyesei osztottak, szoroztak, összeadtak és kivontak az elmúlt egy hónapban, hogy aztán ma végül nyilvánosságra hozzák a cég második pénzügyi (vagyis első naptári) negyedéves eredményeit. A tavalyi év után összességében sikerült ismét növekedni, de rekordról azért nincs szó.

Mielőtt rátérnénk a számokra, szokás szerint gyorsan elmondjuk, hogy a Q2 elnevezés ne tévesszen meg senkit, itt a januártól márciusig tartó időszakról van szó, ez a második pénzügyi negyedév az Apple-nél. A tavalyi gyászos eredményekhez képest idén sikerült egy kicsit növekedni, viszont a számok még mindig elmaradnak 2015 azonos időszakától. A témában kiadott sajtóközleményben Tim Cook az alábbiakat nyilatkozta:

Nagyon büszkék vagyunk, hogy egy erős első negyedév áll mögöttünk, növekedett a bevétel, és továbbra is erős a kereslet az iPhone 7 Plusra. A vásárlóktól nagyszerű visszajelzéseket kaptunk az iPhone 7 (PRODUCT)RED Special Edition modellekkel kapcsolatban, és nagyon izgatottak vagyunk a szolgáltatások üzletágunk lendületével kapcsolatban, ami a valaha volt legnagyobb bevételt érte el egy 13 hetes negyedévben. Sok szeretettel várjuk az éves Worldwide Developers Conference résztvevőit jövő hónapban San José-ban.

Bevétel és nyereség

A bevétel összesen 52,9 milliárd dollár volt a második pénzügyi negyedévben, ami 5%-os növekedést jelent 2016 azonos időszakához képest. A termékkategóriák szerinti eloszlás így alakult: iPhone 58%, iPad 7%, Mac 10%, szolgáltatások 13%, egyéb 12%. Ha a földrajzi eloszlást nézzük, továbbra is Észak-Amerika vezet 40%-kal, a második ezúttal – visszatérve a „hagyományokhoz” – Európa 24%-kal, harmadik Kína 20%-kal, majd 8% Japán és 7% Ázsia többi része. A nyereség nettó 11 milliárd dollár lett, ami szintén 5%-os növekedést jelent.

iPhone

A számokban még nincs benne túlságosan a piros iPhone 7, hiszen azt legkorábban március végétől lehetett megvásárolni, kérdés, hogy ez mennyire segített volna abban, hogy sikerüljön túlszárnyalni az előző évet. Az év első három hónapjában összesen 50,8 millió iPhone-t adott el az Apple, ami 1%-os csökkenés a tavalyi évhez képest – legalábbis darabszámban, a bevétel 1%-ot nőtt.

iPad

Az új, olcsó iPaddel ugyanaz a helyzet, mint a piros iPhone 7-tel: a negyedév legvégén mutatták be. Kérdés persze, hogy egyáltalán tudja-e emelni olyan mértékben az eladásokat, hogy megfordítsa az évek óta stabilan csökkenő trendet. A második pénzügyi negyedévben 8,9 millió iPadet adtak el világszerte, ez még a tavalyi gyászos számokhoz képest is 13%-os csökkenést jelent.

Mac

A Mac kategória hozta a szokásos stagnáló-picit növekedő formáját. Januártól márciusig összesen 4,2 millió számítógépet értékesített az Apple, ami a 4%-os növekedés tavalyhoz képest. Érdemes viszont megfigyelni, hogy a darabszám ugyan alig nőtt, a bevétel azonban sokkal inkább (+14%), ennek valószínűleg örülnek a részvényesek.

Szolgáltatások

Hosszú negyedévek óta töretlenül nő ez a kategória, sorra dőlnek az App Store-rekordok, nő az Apple Music-előfizetők száma, sok millió GB adatot tárolnak az iCloud szerverek, ami a bevételeken is meglátszik. Szolgáltatásokból az év első három hónapjában 7 milliárd dollárt kalapozott össze az Apple, ami 18%-os növekedést jelent 2016-hoz képest.

Egyéb

A híres-titokzatos egyéb kategória, amelyben a kiegészítőktől kezdve a Beatsen át az Apple Watch-ig minden benne van. Komoly szezonalitást figyelhetünk meg ebben a kategóriában, év végén dübörög a biznisz, év közben viszont lapos, kisebb csökkenésekkel vagy növekedésekkel. Na ehhez képest a Q2-ben most brutálisat nőtt ez a szegmens, 2,8 milliárd dollárt termeltek az Apple-nek az apróságok, ami 31%-os növekedést jelent. Pörög az Apple Watch?

 

Az eredményeket taglaló telefonkonferencia jelenleg is tart, ahol Tim Cook, és a pénzügyi ágazatvezető Luca Maestri ismerteti a befektetőkkel az adatokat, majd válaszolnak néhány kérdésre. Amennyiben további érdekességek derülnek ki ebből, holnap reggel szokás szerint jelentkezünk egy összefoglaló cikkel.

A diagramokat kedvelő olvasóinknak pedig itt vannak a 2017 Q2 eredmények könnyen áttekinthető formában a korábbi számokkal összehasonlítva:

Apple Watch akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!