imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

WWDC17

Itt találsz mindent, amit a WWDC-n bemutattak

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Apple Q2 pénzügyi eredmények


Az Apple ma szokás szerint nyilvánosságra hozta a második negyedéves pénzügyi eredményeit. (Ne tévesszen meg senkit a második negyedév, az Apple pénzügyi negyedéve március 29-én zárult, a Q1 pedig a karácsonyi időszakot tartalmazó utolsó naptári negyedév.) Ez alapján a cég bevétele 45,6 milliárd dollár volt ebben az időszakban, mely 2 milliárd dollárral (4,6%-kal) több az előző év azonos időszakához képest. A bevétel alakulása termékcsoportok szerint: Mac 12%, iPod 1%, iPhone 57%, iPad 17%, iTunes, szoftverek és szolgáltatások 10%, kiegészítők 3%.

Az iPhone eladások 17%-kal növekedtek (43,7 millió eladott darab), az iPad eladások 16%-kal csökkentek (16,4 millió darab), a Mac termékvonal hozta a szokásosnak mondható 5%-os növekedést (4,1 millió eladott darab), míg az iPod eladások ismét nagyot csökkentek, 51%-kal kevesebb fogyott az előző év azonos időszakához képest (összesen 2,8 millió darab).

A számok nagy vonalakban hozták a várakozásokat, a meglepő talán az iPad darabszámok ilyen mértékű csökkenése lehet, amit valószínűleg az olcsó táblagépek elterjedése okozhatott. Erre adott válasz lehet az iPad 2 megszüntetése és az iPad 4 jóárasítása, persze ennek hatásait még nem igazán érezhettük ebben a negyedévben. Az iPod számok szokás szerint durván csökkentek, ami nem meglepő, hiszen lassan 2 éve nem frissült egyáltalán ez a termékcsalád, és amúgy is folyamatosan csökken az igény a hagyományos zenelejátszókra. Én nem lennék meglepve, ha az Apple előbb-utóbb végleg megszüntetné ezt a vonalat.

Vizuális típusoknak rajzoltam pár diagramot, amik segítségével könnyedén áttekinthetők az eredmények a korábbi negyedéves adatokkal összehasonlítva:

 

 

 

 

 

 

 

Akár 20% kedvezménnyel
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!