imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Az Apple bemutatta az iPhone X-et

Apple Q3 eredmények: hajszálnyi növekedés


Eltelt egy újabb negyedév (vagyis igazából már egy hónapja, csak mostanára adták össze a számokat a pénzügyesek), ami azt jelenti, hogy befutottak az Apple Q3 negyedéves eredményei. Nagy meglepetés (egy kivétellel) nincs, nagyjából hozta a várakozásokat a cég.

Mindig leírjuk, most sem maradhat ki: a Q3 elnevezés ne lepjen meg senkit, eggyel előrébb tart az Apple számozása a naptári negyedévekhez képest, a pénzügyi évük első negyedéve ugyanis az utolsó naptári negyedév. No de ne is szaporítsuk a szót, nézzük, hogyan alakultak a számok – persze csak Tim Cook nyilatkozata után:

Örömmel jelentjük, hogy a bevétel 7%-os emelkedésének köszönhetően sorban ez a harmadik olyan negyedév, ahol gyorsul a növekedésünk, ráadásul a szolgáltatásokból származó bevétel minden korábbi rekordot megdöntött. Egy hihetetlenül sikeres júniusi WWDC-n vagyunk túl, és nagyon izgatottak vagyunk az ősszel megjelenő új iOS-szel, macOS-szel, watchOS-szel és tvOS-szel kapcsolatban.

Bevétel és nyereség

A bevétel 45,4 milliárd dollár lett a május elejétől június végéig tartó időszakban, ami 7%-os növekedést jelent 2016 azonos időszakához képest. Ez a zsák pénz így oszlott el a termékkategóriák között: iPhone 55%, iPad 11%, Mac 12%, szolgáltatások 16%, egyéb 6% – vagyis továbbra is az iPhone hozza a bevétel döntő többségét, de nagyon jönnek fel a szolgáltatások: már a második legnagyobb kategóriát képviselik. A földrajzi eloszlásban sincsenek nagy meglepetések: Észak-Amerika 45%, Európa 24%, Kína 18%, Japán 8%, Ázsia többi része pedig 5%. A nyereség 8,7 milliárd dollár volt, ez 11,5%-os növekedés.

iPhone

Itt sincsenek kiugró esések vagy növekedések, 2017 második naptári negyedévében az Apple összesen 41 millió iPhone-t adott el, ami 2%-os növekedést jelent az elmúlt év azonos időszakához képest. Egyébként a számok nem rosszak, annál inkább sem, mert valószínűleg elég sokan várnak a hamarosan érkező új, forradalmi modellre. Legalábbis Tim Cook már az elmúlt negyedévben pedzegette, hogy a sok pletyka bizony visszavesz a számokból.

iPad

Hoppá-hoppá! Megtört az átok, és ez valószínűleg annak is köszönhető, hogy zseniális lett az új iPad Pro család (én a 10,5″-est imádtam, Handras a nagy testvért), ugyanis hosszú idő óta először nőttek az eladások, nem is kicsit. Összesen 11,4 millió iPad fogyott az elmúlt három hónapban, ami 15%-os növekedést jelent 2016-hoz képest – igaz, a belőlük származó bevétel csak 2%-ot nőtt.

Mac

Új Mac számítógépeket is bemutattak a WWDC-n, gyakorlatilag minden frissült, ráadásul ugye ígéretet kaptunk egy megabrutál iMac Próra és egy hasonlóan durva Mac Próra is. Mondjuk ezek valószínűleg az utolsó naptári negyedévben sem fognak észt veszejtő növekedést hozni. Most 4,3 millió Mac fogyott, ami 1% növekedés tavalyhoz képest.

Szolgáltatások

Na ez az a kategória, ahol nincs miért szégyenkeznie az Apple-nek, nő mint a bolondgomba. Most sem volt másképp, a 7,3 milliárd dolláros bevétel 22% növekedést jelent az elmúlt év azonos időszakához képest, ráadásul ez a valaha volt legnagyobb bevétel ebben a kategóriában – a nyári uborkaszezon ellenére. És hol lehet még a vége?

Egyéb

A mindenféle kiegészítőket illetve az Apple Watch-ot tartalmazó egyéb kategóriával kapcsolatban már az Apple is elmondta, hogy erős szezonalitást mutatnak a számok, és persze tipikusan a nyári időszak a leggyengébb. Ez persze nem jelenti azt, hogy éves adatokat összehasonlítva ne lehetne nőni, most 2,7 milliárd dollár bevételre sikerült szert tennie a cégnek ebből a kategóriából, ami szép, 23%-os növekedést jelent a 2016-os Q3-hoz képest.

 

Az eredményeket taglaló telefonkonferencia hamarosan kezdődik, ahol Tim Cook, és a pénzügyi ágazatvezető Luca Maestri ismerteti a befektetőkkel az adatokat, majd válaszolnak néhány kérdésre. Amennyiben további érdekességek derülnek ki ebből, holnap reggel szokás szerint jelentkezünk egy összefoglaló cikkel.

A diagramokat kedvelő olvasóinknak pedig itt vannak a 2017 Q3 eredmények szép színes ábrákkal illusztrálva, melyek segítségével egy pillanat alatt láthatjuk, hogy pontosan mi is történik:

Apple Watch akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!