imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Az Apple bemutatta az iPhone X-et

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Apple Watch Hermès


A szerdai eseményen az Apple Watch paletta is kapott néhány újdonságot. A Sport modellek esetén ez számos újfajta szíjat, illetve arany és rózsaarany színű alumíniumtokozást jelentett. A rozsdamentes acél Apple Watch esetében szintén találkozhatunk új szíjakkal, valamint mostantól a Space Black színű változatot is megvehetjük sportszíjjal, ami jóval kedvezőbb indulóárat jelent.

Ami azonban hosszú távon a fentieknél is jelentősebb lehet, az egy teljesen új vonal, az Apple Watch Hermès bemutatkozása volt. Már a keynote előtt megjelentek olyan hírek, hogy az Apple különböző divatházakkal léphet együttműködésre – ezek tehát igaznak bizonyultak, és ennek első gyümölcsei az Hermès szíjakkal kapható rozsdamentes acél tokozással készülő Apple Watch modellek.

Apple Watch Hermès Double Tour szíjjal barna színben. | Kép forrása: Apple
Apple Watch Hermès Double Tour szíjjal, barna színben. | Kép forrása: Apple

Háromféle szíj közül választhatunk: a Double Tourt valószínűleg kifejezetten nőknek szánja a két cég, ezt csak 38 mm-es órával vehetjük meg négyféle színben: barna, szürke, kék és piros. Ára az órával együtt 1250 dollár. A Single Tour hasonló kialakítású, csak egy hurokkal, viszont 42 mm-es változatban is létezik, összesen háromféle színben: barna, fekete és piros. Ez a modell 1100 dollárról indul. Végül pedig van egy Cuff elnevezésű modell, ami egy egészen széles bőrszíjat jelent. Ezt 42 mm-es Apple Watch-csal együtt vehetjük meg, barna színben, 1500 dollárért.

Ebben a négy színben érhető el a Double Tour szíj. | Kép forrása: Apple
Ebben a négy színben érhető el a Double Tour szíj. | Kép forrása: Apple

További érdekesség, hogy az órákon egy egyedi számlapot is találunk majd, ami igazodik az Hermès által képviselt stílushoz. A számlapon összesen háromféle betűtípus közül választhatunk: Clipper, Cape Cod, Espace – ezek egy-egy Hermès órát hivatottak jelképezni. Három lépcsőben szabhatjuk testre a számokat (mind a 12 látszik, csak 4 vagy csak a 12-es), és egy komplikációnak van hely. Ide a világóra, stopper vagy dátum közül mazsolázhatunk. Kérdés, hogy hogyan oldották meg azt, hogy csak ezeken az órákon látszódjon ez a számlap, viszont egy esetleges visszaállítás után is megmaradjon az. Talán a sorozatszámok alapján egy egyedi verziójú watchOS-t futtat az Apple Watch Hermès.

A három különböző számlap: Clipper, Cape Cod és Espace. | Kép forrása: Hermès
A három különböző számlap: Clipper, Cape Cod és Espace. | Kép forrása: Hermès

A bejelentéssel kapcsolatban a Wall Street Journal készített egy interjút Jony Ive-val. Ebben Jony azt mondja, egyáltalán nem érzi úgy, hogy az Apple az exkluzivitás irányába mozdulna el, sőt nem is szereti ezt a szót. Ez furcsa kijelentés annak a tükrében, hogy egyből sikerült egy olyan partnert választani, mint az Hermès, mely márkának táskáiért akár dollárban öt számjegyű összegeket is hajlandóak kifizetni az emberek – még úgy is, hogy ennek ellenére több hónapot kell várni egy-egy darabra.

Az Apple Watch Hermès doboza. | Kép forrása: Apple
Az Apple Watch Hermès doboza. | Kép forrása: Apple

Az interjúból kiderül, hogy Apple Watch Hermès létrejöttéhez át kellett hágni pár, korábban elég szigorúan kezelt szabályt. Jony Ive még tavaly kereste meg a divatcéget, az Apple Watch bejelentése előtt. Saját bevallása szerint:

Egy ilyen lépés nagyon szokatlan az Apple-től – beszélni egy még be nem jelentett projektről.

Apple Watch Hermès Cuff szíjjal. | Kép forrása: Apple
Apple Watch Hermès Cuff szíjjal. | Kép forrása: Apple

Szintén szokatlan, hogy az Hermès logója sokkal hangsúlyosabban jelenik meg a terméken, mint az Apple-logó. A számlap mindhárom változatán olvasható az „Hermès Paris” felirat, de az Apple-logóval nem találkozunk addig, amíg meg nem nézzük az óra hátulját. Jony megjegyezte:

23 éve dolgozom az Apple-nél, és ez teljesen szokatlan és egyszeri. Semmi hasonlóval nem találkoztam még eddig.

Pierre-Alexis Dumas, az Hermès művészeti igazgatója, és Jony Ive, az Apple dizájnigazgatója. | Kép forrása: WSJ
Pierre-Alexis Dumas, az Hermès művészeti igazgatója, és Jony Ive, az Apple dizájnigazgatója. | Kép forrása: WSJ

Az új modellek persze nem számítanak a legdrágább óráknak sem az Apple, sem pedig az Hermès kínálatában – a kvarcszerkezetes Hermès órák kétszer ennyibe kerülnek, a 18 karátos arany Apple Watch Edition ára pedig 17 ezer dollárról indul. Ettől függetlenül a szíjak kézzel készülnek Franciaországban, innen küldik őket tovább Kínába, ahol az órákra majd az egyedi dobozokba kerülnek.

Minden szíj kézzel készül Franciaországban. | Kép forrása: Hermès
Minden szíj kézzel készül Franciaországban. | Kép forrása: Hermès

Mi előnye származhat az együttműködésből a két cégnek? Az Apple bizonyíthatja, hogy az Apple Watch nem csupán egy játékszer, vagy egy geek-kiegészítő, hanem igenis van létjogosultsága a divatvilágban, és akár a luxuskiegészítők piacán is. Az Hermès pedig olyan divatcég benyomását keltheti, ami 178 év után is képes a megújulásra, és képes haladni a korral, ötvözni a tradíciókat a technológiával.

Hermès-logós csat az egyik szíjon. A Cuff modellen a csat palládiumból készül. | Kép forrása: Hermès
Hermès-logós csat az egyik szíjon. A Cuff modellen a csat palládiumból készül. | Kép forrása: Hermès

Az interjúból érdekes részletek is kiderülnek. Ilyen például a Double Tour szíj kialakítása. Az első tesztek során a szíj második hurokja állandóan becsúszott az óra alá, így megakadályozta a pulzusmérő szenzorok működését.Pierre-Alexis Dumas, az Hermès művészeti igazgatójának tervezőcsapata úgy oldotta meg a problémát, hogy egy picit megvastagították a szíj közepét, így nem tud becsúszni. Jony Ive-nak nagyon megtetszett a megoldás:

A mi munkánk az, hogy ne vegyék észre az emberek, hogy az élet nehéz és bonyolult. Olyan megoldást kell találnunk, ami utólag teljesen magától értetődőnek tűnik.

A szíjak valód XXXbőrből készülnek. | Kép forrása: Hermès
A szíjak valódi borjúbőrből készülnek. | Kép forrása: Hermès

Az Apple Watch Hermès modelleket néhány kiválasztott Apple Store-ban, Hermès boltban és egyéb üzletben vásárolhatják majd meg az érdeklődők október 5-től. Ha megnézzük ezek listáját egy elsőre meglepő, másodikra teljesen érthető érdekességet fedezhetünk fel: Ázsiában majdnem kétszer annyi helyen vehetünk ilyen órát, mint Amerikában.

Az Apple Watch Hermèst többek között a tokiói Apple Watch Store-ban vásárolhatjuk majd meg. | Kép forrása: Apple
Az Apple Watch Hermèst többek között a tokiói Apple Watch Store-ban vásárolhatjuk majd meg. | Kép forrása: Apple

És hogy mit hozhat a jövő? Elképzelhető, hogy később több hasonló együttműködésnek lehetünk szemtanúi. Az egyik ilyen lehetséges partner például az angol Burberry – Angela Ahrendts, az Apple üzleteiért és webshopjáért felelős alelnöke ezt a divatházat vezette korábban. De az Yves Saint Laurent-hez is van kapcsolat, hiszen innen érkezett a különleges projektekért felelős alelnök, Paul Deneve. Ezeken kívül valószínűleg számos olyan divatmárkát találhat még az Apple, akik szívesen benne lennének valamiféle közös projektben.

Források: Apple, Hermès, The Wall Street Jorunal. Borítókép: Apple.

Apple Watch akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!