Apple Watch a kínai Vogue-ban

Apple Watch a kínai Vogue címlapján

#HÍREK
2014. 10. 10.
Már a korai Apple-órával kapcsolatos hírekben szó esett arról, hogy az Apple célja belépni a divatvilágba. Aztán az Apple Watch bemutatása után ezek a kósza pletykák úgy tűnik kezdenek tényekké válni: egyre több divatmagazinban és divattal kapcsolatos eseményen tűnik fel az Apple Watch és persze a korábban meglehetősen visszahúzódó Jony Ive.

Még múlt héten tűnt fel a párizsi divathét keretében a Colette-ben az Apple Watch, ahol a divatszakma képviselői tapogathatták meg az órát, az utca embere pedig egy kirakaton keresztül csodálhatta meg. Több kép is megjelent az Instagramon az eseményről, Annának ez a kedvence:



A képen Jony Ive és Marc Newson látható a legendás divattervezővel, Karl Lagerfelddel és Anna Wintourral, az amerikai Vogue főszerkesztőjével. Akinek nem mondanak semmit a nevek, annak elég annyit tudnia, hogy elég nagy embereknek számítanak a divatszakmában. Az eseményen a kínai topmodell, Liu Wen is jelen volt, aki az alábbi képet tette ki Instagramra:

 

A kép alá azt a megjegyzést fűzte, hogy ez a második találkozása az Apple Watch-csal. Hogy mi volt az első? Azt hamarosan megláthatjuk. A hamarosan pedig most érkezett el, ugyanis kiderült, hogy a kínai Vogue következő címlapján Liu Wen szerepel majd, csuklóján az Apple Watch-csal. Vagyis az Apple tényleg a divatvilág csúcsát célozza meg az új termékkel. Mondhatni teljes pályás letámadásba kezdtek.

A hírt a Business of Fashion hozta le, nem hittem volna, hogy valaha ilyen magazinokat fogok olvasgatni. A novemberi kínai Vogue-címlap hátterének megismeréséhez Angelica Csönggel, a helyi kiadás főszerkesztőjével készítettek egy interjút. A cikkből kiderül, hogy a Colette-ben tartott esemény után az Apple rendezett egy 250 fős zártkörű vacsorát is a divatvilág kiemelkedő alakjainak, ahol Jony Ive és Marc Newson mellett a harmadik házigazda a tunéziai divattervező, Azzedine Alaïa volt. A terem közepén pedig az esemény sztárja, az Apple Watch foglalta el azt a helyet, ahol általában az Alaïa által tervezett cipők láthatók. Kifelé menet pedig exkluzív fotókat kaptak a részvevők, melyeket Davis Sims és Karl Templer készítettek. Például ezt:

Davis Sims és Karl Templer divatfotója az Apple Watch-ról. Kép forrása: Apple via The Business of Fashion.
Davis Sims és Karl Templer divatfotója az Apple Watch-ról. Kép forrása: Apple via The Business of Fashion.

Angelica Csöng elmondta, hogy amikor először találkozott Jony Ive-val és Tim Cookal, lenyűgözték őt, hogy mennyire átgondolt az egész projekt, és mennyire szenvedélyesen dolgoznak az órán. Aztán meglátta a terméket is:

Amikor először megláttam az órákat, úgy gondoltam, elég jól néznek ki; vannak köztük sportosak és vannak igazán klasszikus és elegáns darabok is. Ugyanakkor rengeteg olyan funkciójuk is van, ami hasznos lehet a mindennapi életünkben. Arra gondoltam, hogy sikerült egyesíteniük a technológiát, a stílust és a funkcionalitást. Nagyon modernek, épp ezért tökéletes kiegészítők a modern nő számára.

A kérdésre, hogy miért pont a kínai Vogue-ot választhatta az Apple, a főszerkesztő azt mondta, hogy a kínaiak nagyon nyitottak a digitális világra, és szerinte a kínai emberek általában befogadóbbak az új technológiákkal kapcsolatban más népekhez képest.

Kína egy ősi ország, ugyanakkor nagyon fiatal ország, ha a divatról és az új termékekről van szó. Szeretünk mindent ami új, modern és pozitív. Emiatt gondoljuk azt is, hogy a divat és a technológia keresztezése egy természetes folyamat, nem pedig valami idegen dolog.

Apple Watch kínai Vogue

Nem véletlen, hogy az Apple egyre nagyobb figyelmet szentel Kínának: az iPhone-eladások a júliusi adatok alapján 48%-kal nőttek az előző évhez képest. A kínai Vogue novemberi száma, címlapján az Apple Watch-csal – melynek működéséhez egy iPhone szükséges – pedig majdnem egy időben jelenik meg az iPhone 6-tal az országban. Az Apple egyszer már sikeresen hatott a kínaiak luxus iránti vágyára: az arany színű iPhone 5s modell különösen népszerű a távol-keleti országban.

A BoF hasonló sikert vár a rozéarany színű Apple Watch Editiontől, mely szerintük rendkívül sikeres lehet Kínában. Az pedig, hogy az Apple egy női divatlapban mutatkozik be az országban, azt mutatja, hogy az Apple rájött, hogy a női vásárlóknak jelentős szerepe van a luxuscikkek piacán. Kínában a ’90-es évek közepén a luxuscikkek 90%-át férfiak vásárolták, mára ez azonban nagyjából fele-fele arányra módosult.

Az pedig, hogy az óra 2015 elején érkezik, a Business of Fashion szerint nem biztos, hogy véletlen: ez az időszak ugyan a nyugati világban az ünnepek utánra esik, Kínában azonban pont az újévi ünnepségek időszakára, a Kínai holdújév ugyanis jövőre február 19-re esik. Most hogy így belegondolok, egész logikusan hangzik ez az okfejtés.

Forrás: The Business of Fashion via The Verge. Képek: The Business of Fashion.