candy-crush-cover

Az Activision felvásárolta a Candy Crush fejlesztőjét

#HÍREK
2015. 11. 03.

2012 áprilisában jelent meg először Facebookon, majd ugyanazon év novemberében iOS eszközökre is a King Digital Entertainment cég játéka, a Candy Crush. A faék egyszerűségű játék gyorsan hatalmas népszerűégre tett szert, milliók váltak függővé, most pedig az Activison vásárolta fel őket csillagászati összegért.

Előrebocsájtom, hogy soha nem játszottam a Candy Crush-sal, le se töltöttem. Valamiért az ilyen típusú játékok kb. 5 percig képesek lekötni, aztán szépen letörlöm őket. Ettől függetlenül természetesen sok más alkalmazással sok időt szúrtam el az életemből. Mégis, ahogy az ilyen helyzetekben lévő vicces szófordulat tartja, nekem is vannak Candy Crush függő barátaim.

candy-crush-addict

A helyzet pedig súlyos, minden szempontból. Az amerikai videójáték-forgalmazó Activision 5,9 milliárd dollárért vásárolta meg a játékot létrehozó King Digitalt. Amikor a Microsoft 2,5 milliárd dollárért tett így a Minecrafttal, összevontuk a szemöldükünket, és átgondoltuk az életünket: lehet, hogy nekünk is máshogy kellett volna pixelesítenünk az dolgainkat. Ugye emlékeztek, hogy az Apple 3 milliárdért vásárolta fel a Beats-et, majd idén kicsit több mint 8 milliárdot költött kutatás-fejlesztésre, amiből mondjuk lehet, hogy önvezető autó lesz és iPhone 7?

Fotó: iMore
Fotó: iMore

Bődületes számok ezek, dobálózzunk még velük egy kicsit. A játéknak világszerte 340 millió egyéni felhasználója van, 2014-ben pedig 14 milliárdos forgalmat generált a King Digitalnak. A legutolsó becslés szerint piaci értéke elérte a 4,7 milliárd dollárt, így a többek között a Call of Duty sorozatot is jegyző Activision 26%-al fizetett többet érte. Valószínűleg az motiválta őket, hogy forgalmuknak csupán 5%-a származott a mobiljáték-platformról, ami azt jelenti, hogy jelentősen le vannak maradva.  Bobby Kotick, az Activision-Blizzard CEO-ja szerint ezzel a cég vezető helyre kívánja magát pozicionálni magát az elektronikus szórakoztatóiparban: a mobil szektorban a Candy Crush játékokkal, konzolon a Call of Duty-val, PC-re pedig a World of Warcrafttal.

Egyes kutatások a félkarú rabló játékgépekhez hasonlítják a Candy Crush hatását az agyunkra. Az elején könnyen nyerünk, ez örömöt okoz, ami dopamin hormont szabadít fel a szervezetünkben. Ha viszont túl könnyű maradna, akkor hamar ráunnánk, ezért fokozatosan válik egyre nehezebbé, és bárki bármit mondjon, nem az ujjaink gyorsaságán, hanem a szerencsén múlik egy idő után, hogy teljesítjük e az adott pályát. Érdekes módon ez nem taszítóan hat, mert pont annyiszor nyerünk, hogy mindig újra próbálkozzunk. A szerencsejáték függőségnek pedig az egyik legfontosabb eleme, hogy azt hisszük, mi irányítjuk az eseményeket, holott nem.

Források: 9to5Mac, iMore