imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Az Apple bemutatta az iPhone X-et

Az AirPods teljesen átrendezte a fülhallgató piacot


Azonnal vezető termék lett az Apple régóta várt vezeték nélküli fülhallgatója. Év végi megjelenésének napján rögtön 10-szeresére ugrottak a fülhallgató vásárlások számai. A Slice Intelligence adatait futottuk át!

A Slice Intelligence nevű elemzőcég már ismerős lehet az olvasók számára. Többször is felhasználtuk már elemzéseiket az egyes cikkekben. A cég egy hatalmas adatbázist tart fenn azon amerikai felhasználók adataiból, akik engedélyezték, hogy a vállalat robotjai szkenneljék a rendeléseiket visszaigazoló emaileket. A felmérés során 4,4 millió online vásárló adatait használták fel, ami már elég nagy szám ahhoz, hogy következtetéseket lehessen belőle levonni. Nézzük, mik ezek!

Headphone-Market-Daily-Sales-

A fenti képen egyértelműen látszik, hogy egész 2016 legnagyobb fülhallgató eladási napja egybeesett az AirPods debütálásával. Ez azt jelenti, hogy még az USA-ban különösen népszerű Black Friday és Cyber Monday sem hozott annyi vásárlót, mint az Apple vezeték nélküli csodafülese. Az AirPods megjelenésével konkrétan megtízszereződött a vásárlások száma, a karácsonyi időszak előtti adatokhoz képest.

Az alábbi ábra azt mutatja, hogy míg 2015 decemberében az újonnan vásárolt fül- és fejhallgatók nagyjából egyenlő arányban voltak vezetékesek és Bluetooth-osak, addig egy évre rá, történetesen pont az AirPods megjelenésének hónapjában ez az arány már 75 – 25%-ra módosult, nem meglepő módon a kábel nélküli változatok javára.

Corded-vs.-Wireless-Share

Az Apple – tekintve, hogy felvásárolták a Beats-et – eddig is elég erősen jelen volt a piacon. Hát még ezután. Az AirPods előtt a Beats-nek köszönhetően a vezeték nélküli fülesekből befolyó bevétel 24,1%-át került Apple-ös kezekbe. Az új, saját márkás termék megjelenése után viszont ez a Beats-es szám visszacsúszott 15,4%-ra, míg az élre egyből az AirPods tört, 26%-kal. Ezzel összesen a piacból befolyó pénz több mint 40%-a vándorolt Cupertinóba.

Wireless-Market-Share

A Slice Intelligence a vásárlókkal kapcsolatban is közölt adatokat. Eszerint az AirPods-ot 83%-ban férfiak vásárolták, akik jellemzően fiatalabbak voltak a női vásárlóknál. Meglepő, de a legtöbb hölgy vásárló az 1946 és 1964 között születettek generációjához tartozik, tehát az idősebb korosztályban is kedvelték a fülest. Persze valószínűbb, hogy ezen vásárlások nagy része ment a fa alá a fiatalabbaknak.

Age-Gender-Nested-

Akárhogy is, Tim Cook-nak végül is igaza volt akkor, amikor elsöprő sikereket emlegetett a termékkel kapcsolatban.

Forrás: Slice Intelligence

Back to School Akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!