imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Mikorra várhatjuk az iOS 12 publikus bétát?

Megnéztük az eddigi évek tendenciáit

Az amerikaiak kétharmadának van valamilyen Apple terméke


Azt eddig is sejteni lehetett, hogy az Apple termékei az Egyesült Államokban a legnépszerűbbek, most viszont konkrét számokat is kaptunk, ami alátámasztja ezt a megérzést. Az Apple cuccok Amerikában olyanok, mint a bárányhimlő: mindenkinek volt már, akinek meg nem, annak előbb-utóbb biztosan lesz. Csak szemben a himlővel, ezeket örömmel meg is tartják.

A CNBC által végzett felmérés első körben azt derítette ki, hogy bizonyos szempontból az Apple gyártja a világ legdemokratikusabb termékeit, méghozzá a relatív ártól függetlenül: minden kereseti kategóriában, korosztályban, rasszban ugyanolyan mértékben jellemző volt a tulajdonjog, nemtől és vallásái meggyőződéstől függetlenül. Magyarán az iPhone és társai olyan “luxuscikkek”, melyek kivételesen a nép minden rétegében, és megközelítőleg minden kategóriában azonos arányban jutnak el.

Persze a két szélsőséges kereseti kategóriában előforduló Apple-termékek aránya között van egy érezhető eltérés, de azért közel sem akkora, mint ami mondjuk a luxusautók vagy a GUCCI táskák számainál lenne tapasztalható. Amerikában ugyanis nagy átlagban az emberek 64%-a birtokol valamilyen Apple-terméket. Ez a szám ugrik le 50% köré az éves szinten 30 000 dollárnál (~ 8 millió forint) kevesebbet keresőknél, illetve kúszik fel 87%-ra az évente legalább 100 000 dollárt (~ 26 millió) bezsebelőknél.

Átlagosan legalább két, Cupertinóból származó termék van jelen minden egyes háztartásban. A legszegényebbeknél ez a szám csak egy, míg a tehetősebbeknél 4,7, a nyugati területeken 3,7, a déli országrészben csak 2,2. Ha tehát van otthon például egy iPhone-od, egy Apple Watch-od és hozzá egy AirPodsod, illetve a párod is birtokol egy iPhone-t valamint egy iPadet, akkor máris a leggazdagabb amerikai családokra (se) jellemző Apple termék mennyiség található meg a háztartásotokban.

Ami még meglepő lehet, hogy milyen mértékben terjeszkedik az Apple. A most mért 64%-os adat öt évvel ezelőtt ugyanis “csak” 50% volt, tehát 5 év alatt 14%-kal nőtt azoknak a száma, akiknek van valamilyen Apple terméke. Ugyanez vonatkozik a háztartásokkal kapcsolatos információkra is: ott az öt éves periódus alatt átlagosan egy termékkel lett több háztartásonként.

Nem tudok elképzelni más olyan terméket – különösen nem ebben a magas árkategóriában –, amelyiknek ilyen szinten áthatja a társadalmat, és amelyik ekkora növekedést tud produkálni – nyilatkozta Jay Campbell, a kutatást végző cég egyik közvélemény kutatója.

Az adatokat egyébként 800 adatközlő válaszai alapján állították össze, és az eredmények hibahatárát plusz/mínusz 3,5 százalékpontra teszik a felmérést végzők.

Forrás: Cult of Mac

Ha úgy érzed, vészesen alacsony az egy négyzetméterre jutó Apple termékek száma a háztartásodban, ideje bevásárolni. Ott van például az AirPods, ami azon felül, hogy most végre újra kapható, az egyik legolcsóbb Apple-termék a különböző kábelek és adapterek után.

Beoplay P6

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!