imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Rendeld elő már most az iPhone X-et!

Az amerikaiak kétharmadának van valamilyen Apple terméke


Azt eddig is sejteni lehetett, hogy az Apple termékei az Egyesült Államokban a legnépszerűbbek, most viszont konkrét számokat is kaptunk, ami alátámasztja ezt a megérzést. Az Apple cuccok Amerikában olyanok, mint a bárányhimlő: mindenkinek volt már, akinek meg nem, annak előbb-utóbb biztosan lesz. Csak szemben a himlővel, ezeket örömmel meg is tartják.

A CNBC által végzett felmérés első körben azt derítette ki, hogy bizonyos szempontból az Apple gyártja a világ legdemokratikusabb termékeit, méghozzá a relatív ártól függetlenül: minden kereseti kategóriában, korosztályban, rasszban ugyanolyan mértékben jellemző volt a tulajdonjog, nemtől és vallásái meggyőződéstől függetlenül. Magyarán az iPhone és társai olyan “luxuscikkek”, melyek kivételesen a nép minden rétegében, és megközelítőleg minden kategóriában azonos arányban jutnak el.

Persze a két szélsőséges kereseti kategóriában előforduló Apple-termékek aránya között van egy érezhető eltérés, de azért közel sem akkora, mint ami mondjuk a luxusautók vagy a GUCCI táskák számainál lenne tapasztalható. Amerikában ugyanis nagy átlagban az emberek 64%-a birtokol valamilyen Apple-terméket. Ez a szám ugrik le 50% köré az éves szinten 30 000 dollárnál (~ 8 millió forint) kevesebbet keresőknél, illetve kúszik fel 87%-ra az évente legalább 100 000 dollárt (~ 26 millió) bezsebelőknél.

Átlagosan legalább két, Cupertinóból származó termék van jelen minden egyes háztartásban. A legszegényebbeknél ez a szám csak egy, míg a tehetősebbeknél 4,7, a nyugati területeken 3,7, a déli országrészben csak 2,2. Ha tehát van otthon például egy iPhone-od, egy Apple Watch-od és hozzá egy AirPodsod, illetve a párod is birtokol egy iPhone-t valamint egy iPadet, akkor máris a leggazdagabb amerikai családokra (se) jellemző Apple termék mennyiség található meg a háztartásotokban.

Ami még meglepő lehet, hogy milyen mértékben terjeszkedik az Apple. A most mért 64%-os adat öt évvel ezelőtt ugyanis “csak” 50% volt, tehát 5 év alatt 14%-kal nőtt azoknak a száma, akiknek van valamilyen Apple terméke. Ugyanez vonatkozik a háztartásokkal kapcsolatos információkra is: ott az öt éves periódus alatt átlagosan egy termékkel lett több háztartásonként.

Nem tudok elképzelni más olyan terméket – különösen nem ebben a magas árkategóriában –, amelyiknek ilyen szinten áthatja a társadalmat, és amelyik ekkora növekedést tud produkálni – nyilatkozta Jay Campbell, a kutatást végző cég egyik közvélemény kutatója.

Az adatokat egyébként 800 adatközlő válaszai alapján állították össze, és az eredmények hibahatárát plusz/mínusz 3,5 százalékpontra teszik a felmérést végzők.

Forrás: Cult of Mac

Ha úgy érzed, vészesen alacsony az egy négyzetméterre jutó Apple termékek száma a háztartásodban, ideje bevásárolni. Ott van például az AirPods, ami azon felül, hogy most végre újra kapható, az egyik legolcsóbb Apple-termék a különböző kábelek és adapterek után.

iPhone X - előrendelhető
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!