imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

WWDC17

Itt találsz mindent, amit a WWDC-n bemutattak

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Az App Store-ba is megérkezett a 14 napos elállás


Idén módosultak az online rendelésekre és vásárlásokra vonatkozó szabályozások az Európai Unióban. Ennek alapján 14 napunk van indoklás nélkül elállni a vásárlástól, amennyiben valamit az interneten keresztül vásárolunk meg. Ez vonatkozik a különböző online szolgáltatásokra, így az iTunes Store-ra és az App Store-ra is.

Ennek megfelelően az Apple módosította az Európai Unió országaiban, így Magyarországon is, az iTunes felhasználási feltételeit, és a szerződésbe bekerült a 14 napos elállás lehetősége:

Elállási jog: ha úgy dönt, hogy lemondja a megrendelést, ezt a visszaigazolás átvételét követő 14 napban az ok megjelölése nélkül bármikor megteheti, kivéve az iTunes Gift-eket, amelyek árát a kód beváltása után már nem kérheti vissza.

A rendelés lemondásához értesítenie kell minket a döntésről. A kérés azonnali feldolgozása érdekében azt javasoljuk, hogy használja a Probléma jelentése funkciót a vásárlások lemondásához, kivéve az iTunes Match termékeket, valamint a nem harmadik féltől vásárolt és a nem beváltott iTunes Gift és Allowance termékeket, amelyek esetében a lemondáshoz fel kell venni a kapcsolatot az iTunes Támogatással. […]

Ezen kívül egy PDF-et is feltöltött az Apple, melyben csak az elállási jogra vonatkozó tudnivalók találhatók meg, illetve egy lemondási példaűrlapot is találhatunk benne, ha valamiért nem a Probléma jelentése funkciót szeretnénk használni.

Hogyan élhetünk az elállási jogunkkal az iTunesban illetve az App Store-ban a Probléma jelentése funkcióval? Ehhez el kell indítani az iTunest a számítógépünkön, majd a jobb oldali hasábban az „Account” linkre kell kattintani. Itt – ha kéri a rendszer – a jelszavunk megadása után görgessünk a Purchase History részre, majd kattintsunk a „See All” linkre. Itt egy listában láthatjuk a korábbi vásárlásainkat, és a kis szürke nyíl segítségével választhatjuk ki a problémás elemet.

Ha ezután megnyomjuk a „Report a Problem” gombot, megjelenik egy „Report a Problem” link a tételek mellett. Erre rákattintva átkerülünk az Apple weboldalára, ahol kiválaszthatunk egy problémát az alkalmazással vagy zenével, stb.-vel kapcsolatban, illetve röviden megindokolhatjuk, hogy miért szeretnénk elállni a vásárlástól.

Ezután elvileg 14 napja van az Apple-nek, hogy visszatérítse a vételárat arra a bankszámlára, amiről a bankkártyánkkal kifizettük az adott terméket. Természetesen ezután nem tudjuk tovább használni az alkalmazást. Az Apple egyébként korábban sem volt különösen válogatós, ha egy alkalmazást véletlenül vásároltunk meg, vagy mégsem úgy működött, ahogy azt elképzeltük, a legtöbb esetben gond nélkül visszatérítették a vételárat, szóval a mostani szerződésmódosítás inkább az EU-s szabályozásoknak való megfelelés miatt jött létre.

Forrás: 9to5Mac. Borítókép: Apple.

Aktuális akciók
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!