imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Az Apple bemutatta az iPhone X-et

AppleStore Istanbul

Az Apple a legértékesebb brand


Már negyedszerre zsinórban, szóval annyira azért nem lepődtünk meg. Nézzünk rá a számokra, miért nem előzte be senki a világon!

Az Interbrand minden évben összeállítja a legértékesebb vállalatokat összegyűjtő listáját, a Best Global Brands-et. 2013-ban volt az első év, amikor Cupertino lerúgdosta a lista éléről a 13 évig ott trónoló Coca-Colát. Szegény üdítőgyártó azóta is folyamatosan úgy veszti a dollárkilókat, mintha Schobert Norbi vette volna kezelésbe, idén 4%-ot esett az értéke. Ezzel a harmadik helyen futott be, 73 milliárd dollárral. Viszonyításképpen ezalatt a négy év alatt több mint 100 milliárd dollárt vert rá az Apple, a maga 178 milliárd zöldhasúnyi értékével.

Második helyen továbbra is a nagy rivális Google áll, 11%-os növekedést produkálva 133 milliárd dollárt érnek most. Fél szemmel érdemes is figyelnie az Apple-nek, mert ők csak 5%-ot híztak idén. Bár elnézve a növekedési grafikont, nem kell annyira pánikba esniük Tim Cookéknak.

Apple Interbrand grafikon

A legnagyobb mélyrepülést a lista élbolyában az IBM-nek sikerült kiviteleznie. Tavalyi ötödik helyéről ugyan csak egy helyet csúszott hátra, viszont a 19%-os értékcsökkenés brutális szám egy ekkora vállalatnál. Épp, hogy csak lecsúszott a dobogóról a Microsoft, de alig pár millió választja csak el a Coca-Colától, így jó eséllyel jövőre már csak technológiai cégek lesznek az első három helyen.

Az autógyártó cégek is bőven reprezentálva vannak a listán, közülük a Toyota vezet az ötödik helyről, de megtalálható még a Mercedes és a BMW is az első tizenötben. Érdemes megemlíteni az Apple másik nagy ellenfelét, a Samsungot is: 14%-os növekedéssel és a hetedik hellyel elégedett lehet a cég. Habár, ha tippelnem kéne, jövőre lejjebb csúszhatnak az akkumulátorbotrány miatt, főleg úgy, hogy a cserélt széria is előszeretettel robbantgat, még repülőn is.

A Facebook menetelése továbbra is megállíthatatlannak látszik. A tavalyi 54% után idén is egy impozáns 48%-os növekedést hoztak, amivel hamar ott lesznek az élmezőnyben.

Interbrand list

A rangsoroláshoz az Interbrand több szempontot is összegez. Megvizsgálják a termékek és szolgáltatások pénzügyi teljesítményét, a márka hatását a fogyasztói döntésekre, és hogy mennyire hatékonyan tartják fent a prémium árazást. Fontos tehát figyelembe venni, hogy ezek a számok nem a cégek piaci kapitalizációját (részvényeik összértékét,) vagy bevételét jelentik.

Az Interbrand így írt az Apple-ről, kiemelve az ököszisztéma erejét:

Az Apple megmutatta, hogy mekkora értéket képvisel az ököszisztéma. Az elemzők gyakran kiemelik, hogy az Apple igazán minőségi termékeket gyárt. De fontos, hogy ez a vélemény nem hangsúlyozza ki az Apple briliáns integrált modelljét.

Nem pusztán az esztétikus és gyönyörű dizájn kapcsolja össze a szoftvereket és a hardvereket, hanem magas fokú átjárhatóság is. Ez igazolja, hogy az Apple prémium márka, és elbizonytalanítja a másik platformra történő váltást is.

Minél több adatot osztasz meg, annál személyesebb lesz az egész. Új készülékeket kapcsolni az ököszisztémába pedig fájdalommentes. A váltás gondolata így egyre kevésbé tűnik jónak. Az Apple a teljesmértékű kohézió alfája.

Interbrand

Szép szavak ezek, főleg, hogy az Interbrand egy független cég, aki immáron 27 éve állítja össze minden évben a legértékesebb világmárkák listáját. Ahhoz, hogy egy márka világszintűnek számítson, több feltételnek kell megfelelnie, például: a bevételei legalább 30%-ának külföldről kell származnia. Jelen kell lennie továbbá Észak-Amerikában, Európában és Ázsiában valamint nyilvánosan elérhetőnek kell lenniük a pénzügyi eredményeinek. Mi több, a vállalkozásnak nyereségesnek kell lennie hosszú távon, és világszinten ismerniük kell az embereknek.

Aki pedig szívesen bogarászna a régebbi adatok között, böngéssze át korábbi cikkeinket a témában: 2014, 2015.

Forrás: Interbrand és iClarified

Back to School Akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!