imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A Lightning csatlakozó olyan mint a köldököd

Így tisztíthatod meg

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Az Apple a legmenőbb márka a hordható eszközök piacán


A hordható eszközök – okosórák, fitneszkarpántok, stb. – piaca még igencsak gyerekcipőben jár, és az is lehet, hogy egy szűk rétegen kívül sosem fog nagyobb népszerűségre szert tenni. A szegmens viszont folyamatosan növekszik, és a különböző gyártók is nagy figyelmet szentelnek neki.

Jelenleg az Apple Watch a legnépszerűbb okosóra ha a – tippelt – eladási adatokat nézzük, a Juniper Research piackutató cég viszont arra volt kíváncsi, hogy melyik a „legmenőbb” márka a hordható eszközök piacán. A reprezentatív felmérésben 2000 okostelefon-felhasználót kérdeztek meg, nagyjából fele-fele arányban az egyesült államokbeli és egyesült királyságbeli piacokon.

A győztes az Apple lett, ráadásul nem csak a technológiai cégeket utasította maga mögé, hanem az olyan hagyományos óra- és divatmárkákat is, mint például a TAG Heuer, a Rolex, és a Ralph Lauren. Érdekes, hogy noha jelenleg az az uralkodó nézet, miszerint a hordható eszközöknek divatosnak kell lenniük, a nem-techcégekre mindössze a szavazatok 3%-a érkezett. Az is furcsa, hogy még az Androidot használók is inkább az Apple-re szavaztak az Android Weart futtató eszközöket gyártó LG, Sony, Motorola, és Huawei helyett.

Ralph Lauren Polo Tech
A Ralph Lauren például okospólót is készít.

Ez viszont ellentmond egy másik kérdésre adott válasznak, miszerint mindössze öt emberből egy lenne hajlandó 175 dollárnál magasabb összeget kifizetni egy hasonló hordható kiegészítőért. Az Apple Watch indulóára pedig ennek pont a duplája – bár az tény, hogy a kérdés az volt, melyik a legmenőbb, nem az, hogy melyiket vásárolnák vagy vásárolták meg a megkérdezettek.

A Juniper arra is felhívja a figyelmet, hogy az okosóra-piac valószínűleg egy „duopólium” felé halad, mivel a válaszadók 75% a Samsung és az Apple közül valamelyik gyártóra szavazott. Az iOS-felhasználók nagyobb valószínűséggel fognak a közeljövőben hordható eszközt vásárolni androidos társaiknál, és meglepő módon a megkérdezettek mindössze 4%-a mondta azt, hogy az akkumulátoridő tartja vissza a vásárlástól. A kutatás kiemeli továbbá:

A felmérés rámutatott arra, hogy még a technológia iránt fogékonyak számára sem teljesen világos, hogy pontosan milyen előnyük származhatna egy hordható eszköz használatából. A kategória növekedésének gátja, hogy midezidáig nem sikerült meggyőző felhasználási területet bemutatni. A fitneszkiegészítők rendelkeznek a legnyilvánvalóbb felhasználási területtel, így nem meglepő módon ez a kategória lett a legnépszerűbb ebben a szegmensben.

A kínálat elég nagy, de tényleg szükség van ezekre az eszközökre? | Kép forrása: iMore
A kínálat elég nagy, de tényleg szükség van ezekre az eszközökre? | Kép forrása: iMore

És végül íme a teljes lista:

1. Apple
2. Samsung
3. Google
4. LG
5. Sony
6. Nike
7. Rolex
8. UnderArmour
9. TAG Heuer
10. Ralph Lauren
11. G-Shock
12. Chanel
13. Microsoft
14. Motorola
15. Adidas
16. Omega
17. Breitling
18. Huawei
19. Garmin
20. Pebble
21. Xiaomi

Forrás: Juniper Research via Cult of Android. Borítókép: Apple.

Akár 20% kedvezménnyel
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!