imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Rendeld elő már most az iPhone X-et!

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Az Apple a legmenőbb márka az Egyesült Arab Emírségekben


Kicsit több mint egy éve írtunk arról, hogy a világ – természetesen – legnagyobb Apple Store-ja nyílhat meg Dubajban, s ahogy közeledik – az egyébként párszor már elhalasztott – megnyitó dátuma, úgy hirtelen napvilágot látott egy, a cégnek kedvező felmérés.

A tanulmány szerint, ami 52 000 márkát vizsgált 6 000 vásárló részvételével, mind a 25-34, mind 35-44 év közötti korosztályokban az Apple a legnépszerűbb intim brand. Aki járt márt az országban, az annyira nem lepődik meg ezen, hisz az aranyozott iPhone olyan természetes náluk, mint nálunk a szürkéző GSM boltok. Nem csupán a konkurenciát (Samsung, Google) utasították maguk mögé, de vezető autómárkákat is. Itt a lista:

1. Apple
2. Lexus
3. Samsung
4. Mercedes
5. Dove
6. Starbucks
7. Sony
8. ADCB
9. Google
10. IKEA

apple-store-dubai

Rendben, de mit jelent itt az intim márka, és miért jön a képbe?

A tanulmány egy kvantitatív, felhasználókra koncentráló felmérésre alapoz, ahol azt akartuk megmérni és megérteni, hogy az érzelmek hogyan befolyásolják a fogyasztó és a márka kapcsolatát, ill. hogy mely cégek voltak képesek sikeresen létrehozni ilyen kapcsolódási pontokat.

A kutatás azt mutatta, hogy igenis vannak üzleti következményei ennek a kapcsolatnak:

A tíz legjobb intim márka messze felülmúlta a többiek pénzügyi indexét az elmúlt tízéves vizsgálati időszakban, legyen szó bevételről vagy profitról. Ezek a brand-ek ezért megengedhetik maguknak a prémium árkategóriát, ami rugalmasabb pénzügyi környezetet tesz számukra lehetővé, mint azoknak a márkáknak, akik ugyanezekben az iparágakban mozognak, csak nem tudtak intim kapcsolatot kialakítani a vásárlóikkal.

A Közel-Keleten csak Törökországban van Apple Store, azonban hamarosan (szeptembertől tolták át októberre) előbb Dubajban, majd Abu Dhabiban várható boltnyitás. Az előbbi, a Mall of the Emirates-be tervezett üzlet potom 4 600 négyzetméteres lesz. Összehasonlításképp: a Corvinban található, legnagyobb régiós iSTYLE bolt mindennel együtt kb. 200 négyzetméter.

A Mall of the Emirates belülről. Kép forrása: Lipstick & Lemurs.
A Mall of the Emirates belülről. Kép forrása: Lipstick & Lemurs.

Ha a cég termékei eddig is a kedvencei voltak az arab közönségnek, akkor mi várható ezután?!? Korábban Kínában is első helyen végzett hasonló listákon az Apple, ahol továbbra is vezető luxusmárkának számít a milliárdosok között. És ne felejtsük el, október 22-én az Apple Watch is elrajtol Szaud-Arábiában és az Emírségekben. És ha messzemenő következtetéseket ebből nem is kell levonni, a kínai példa alapján előfordulhat, hogy pár házikedvenc kis mancsán föltűnik egy-két  Apple Watch Edition.

Forrás: Cult of Mac, MacRumors

Beoplay E8
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!