Strategy Analytics 2015 Q1

Az Apple a második legnagyobb okostelefon-gyártó

#HÍREK
2015. 04. 30.
Megérkeztek a Strategy Analytics legújabb adatai 2015 első naptári negyedévére vonatkozóan, melyek a globális okostelefon-piac számait tartalmazzák. 2014 utolsó negyedéve hatalmas meglepetést hozott, ugyanis az elemzőcég adatai szerint holtversenyben az Apple lett globálisan az első.

Az idén január és március közötti időszakban helyreállt azonban a világ rendje, az új adatok szerint a Samsung visszavette az első helyét, míg az Apple a második pozícióba csúszott. A globális okostelefon-piac ebben a negyedévben 21%-ot növekedett, ami elmaradt a tavalyi év azonos időszakában tapasztalható 33,2%-tól. Az Apple negyedéves jelentése alapján majdnem sikerült megduplázniuk az iparági átlagot a növekedés terén, hiszen 40%-kal több iPhone-t adtak el mint 2014-ben ilyenkor.

Adatok forrása: Strategy Analytics
Adatok forrása: Strategy Analytics

Az összesen 345 millió eladott készülék 24,1%-át a Samsung szállította le, ami 83,2 millió darab eladott okostelefont jelent. Ezzel jelenleg a koreai cég a világ legnagyobb okostelefon-gyártója, még úgy is, hogy a részesedésük és az eladott darabszám is csökkent tavalyhoz képest. Második helyre csúszott vissza az Apple, a 61,2 millió eladott iPhone 17,7%-os piaci részesedést ért az idei első negyedévben. Ez 2,4 százalékponttal jelent nagyobb szeletet a globális tortából.

Adatok forrása: Strategy Analytics
Adatok forrása: Strategy Analytics

A harmadik helyre a Lenovo–Motorola futott be 18,8 millió darabszámos eladással és 5,4%-os részesedéssel, a negyedik pedig a Huawei lett, a kínai cég összesen 17,3 millió okostelefont értékesített, ezzel 5%-os piaci részesedést szereztek. Az első négyesből csak az Apple és a Huawei tudta növelni az eladásait és a részesedését tavalyhoz képest, a globális növekedés további részét az egyéb gyártók adják, akik idén eddig 164,5 millió telefont adtak el, mely a piac 47,7%-át jelenti. Ez a maga 38%-os mértékével már megközelíti az Apple növekedési ütemét.

A Strategy Analytics elemzése nem tér ki külön az utóbbi időszakban rendre erőteljes növekedést produkáló kínai Xiaomire. A cég Kínában ugyan folyamatosan erősödik, globálisan azonban még nem érik el az 5%-os piaci részesedést. Az adatok alapján úgy tűnik, hogy az Apple eladásait egyelőre nem befolyásolja az olcsó telefonokra szakosodott cég előretörése, az olyan hagyományos, alacsonyabb árkategóriában is versenyző androidos gyártóknak, mint például a Samsung azonban érdemes folyamatosan figyelemmel tartaniuk az új vetélytársat.

Forrás: Strategy Analytics via MacRumors.