imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Az Apple bemutatta az iPhone X-et

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Az Apple is vert egy méretes szöget az Uber kínai koporsójába


Tim Cook májusi kínai látogatásakor találkozott Jean Liuval, a Didi Chuxing személyszállítással foglalkozó cég elnökével. Nem sokkal utána robbant a hír, hogy az Apple 1 milliárd dollárt fektet a cégbe. Először arra gyanakodtunk, hogy a kínai pártvezetéssel meglévő konfliktusokat akarták elsimítani ezzel az óriási befektetéssel, de aztán kiderült, hogy valójában az autós projektjükhöz szükséges hatalmas adatmennyiség lehetett az elsődleges indok. Úgy néz ki, hogy az egymilliárdos befektetés arra is hatással volt, hogy az Uber feladta a harcot a Didi Chuxing ellen.

Travic Kalanick, az Uber CEO-ja még posztolt is egy vicceset Twitterre, amikor megjelent a hír az Apple befektetéséről, hogy a barátnője Apple részvények tulajdonosa, ezáltal indirekt befektetett a konkurenciába, aminek annyira nem örül. A Reuters értesülései szerint a vicc lehet, hogy mégsem volt viccnek szánva, mert az Apple tőkeinjekciója hozzájárulhatott ahhoz, hogy a kínai Uber feladta a kétéves harcot a hazai pályán játsszó Didi ellen. A két cég nem önmagában mérkőzött meg, mindkettő mögött óriási pénzek és befektetők álltak. A kínai Uber mögött különböző regionális bankok és a Baidu állt, míg a Didibe az Alibaba és a Tencent tette a pénzt – és az Apple. A taktika azonos volt: olyan árversenyt folytatni, amibe belerokkan a versenytárs. Ennek megfelelően az Uber a sikeres piacokról – USA, Kanada és 100 másik város – származó bevételeivel ellensúlyozta azt, hogy állítólag csupán 60 millió dolláros éves (!) profitot termelt neki a kínai piac.

Balra az Uber, jobbra a Didi Chuxing appja.
Balra az Uber, jobbra a Didi Chuxing appja.

Bár a Didi mindig is tőkeerősebb volt, mint az Uber, az amerikai cég bizakodott abban, hogy ilyen növekedési ütemmel 2017-re lenyomják hazai pályán a kínaiakat. Ezek mellett persze „az üzlet az üzlet” alapon a két cég többször is tárgyalt az összeolvadásról, pontosabban hogy a Didi felvásárolja az Uber kínai üzletét, azonban ezek mindig elakadtak. A Reuters által megszólaltatott elemzők szerint az Apple lépése viszont egyértelművé tette, hogy pénzben már nem fogják tudni megverni a Didit, úgyhogy tényleg érdemes komolyan elgondolkodni a kivonuláson/összeolvadáson. Az pedig már csak hab a tortán, hogy Travis Kalanick Uber vezérnek pont a bejelentés hetére volt találkozója az Apple főhadiszállásán. Azt nem tudjuk, hogy kivel találkozott, és miről beszélgettek.

A Didi Chuxing 1 milliárd dollárért vásárolta meg az Uber China-t, és további 1 milliárdos befektetést ígért az Uber anyacégbe. Ez egyben a két cég összefonódását is jelenti, mivel Travis Kalanick beült a Didi igazgatói tanácsába, míg Cheng Wei Didi alapító az Uberébe. Az Apple pedig ott figyel a háttérben, mint befektető.

Forrás: Reuters via Apple Insider

Back to School Akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!