imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Rendeld elő már most az iPhone X-et!

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Az Apple leigazolta a TAG Heuer értékesítési igazgatóját


Most röppent fel a hír, hogy az Apple alkalmazta a svájci óragyártó egy korábbi értékesítési igazgatóját. A TAG Heuert gondolom senkinek nem kell bemutatnom, az ő tulajdonukban vannak egyébként a Hublot és Zenith márkák is. A hírt természetesen az iWatch-csal hozták összefüggésbe.

Érdekesség, hogy a szóban forgó személy nevét nem hozták nyilvánosságra, így nem tudni, ki a rejtélyes szerencsés. A LVMH luxuskonszern (hozzájuk tartozik a TAG Heuer is) óramárkákért felelős vezetője, Jean-Claude Biver megerősítette a hírt a CNBC-nek, tovább hozzátette, hogy szerinte az Apple az iWatch esetében használni akarja az értékes „Swiss made” megjelölést, vagyis hogy az óra svájci gyökerekkel rendelkezik.

Az Apple állítólag már korábban is megpróbált híres svájci óramárkáktól embereket elszipkázni, valószínűleg néhány esetben sikerrel is jártak, de a szokásos titkolózás miatt senki nem tud semmit a dologgal kapcsolatban. Mindenesetre több óragyártó képviselője is úgy gondolja, hogy az aprócska „Swiss made” felirat igenis sokat számít a luxuspiacon. Mario Ortelli, aki luxuspiaci elemzéssel foglalkozik a következőket mondta:

Természetesen megpróbálták megkörnyékezni a svájci gyártókat, de a svájciak nem akarnak az Apple-lel dolgozni – ez ugyanis a luxuspiac felhígulását jelentené.

TAG Heuer Carrera

 

Ez az egész történet szerintem két szempontból késztethet gondolkodásra: egyrészt, vajon milyen áron akarja az Apple piacra dobni az óráját, ha tényleg lesz ilyen? A konkurencia okosórái 50-70 ezer forint körüli árról indulnak majd, de egy rendes, még csak luxusnak sem feltétlenül mondható karóra ennél azért nagyságrendekkel többe kerül.

Márpedig a korábbi hírek alapján az Apple 10-15 millió darabot szeretne értékesíteni negyedévente az órájából, ami mondjuk már 1000 dolláros ár esetén is teljesen elképzelhetetlennek tűnik nekem. És akkor még mindig nagyon messze vagyunk a luxusórák árszintjétől.

A másik dolog, ami inkább csak vicc: mindig az Apple-t sznobozzák, de hol vannak ők a svájciakhoz képest, akik szerint az Apple-lel csak felhígulna a piac? :)

Forrás: AppleInsider; borítókép: TAG Heuer.

Fekete Péntek
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!