imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A Lightning csatlakozó olyan mint a köldököd

Így tisztíthatod meg

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Az Apple Music a Spotify nyomában


Az egyik legismertebb zenei elemző, Mark Mulligan szerint, az Apple Music előfizetőinek száma 2016 végre megsokszorozódhat, de nem lesz egyszerű dolga az Apple-nek, hogy megszerezze az első helyet a piacon.

A Media Research kutatásából kiderül, hogy az Apple Music nulláról indulva alig pár hónap alatt a második legnagyobb zenei streaming szolgáltató lett a Spotify mögött. Mi egyébként még nagyobb növekedésre számítottunk az Apple Music indulásakor, tekintve, hogy mekkora felhasználói bázissal rendelkezik az Apple, de az előfizetők száma lassabban növekszik annál amit vártunk.

Mulligan szerint is lassult az Apple Music előfizetések száma, de így is összejöhet 2015 végéig 8 millió előfizető. Távolabbi előrejelzése szerint, 2016 végéig, 20 millió előfizetője lesz az Apple Musicnak, ami még mindig nem elegendő, hogy letaszítsa a trónról a Spotify-t.

Az Apple még nem találta meg a legjobb módszert az előfizetésekhez vezető göröngyös úton, de így is igen gyorsan és biztosan bebetonozta magát a második helyre.

Apple Music

Az elemző szerint az is elképzelhető, hogy ha az Apple túl lassúnak találja a növekedés ütemét, újratárgyalja a kiadókkal a szerződéseket, és még alacsonyabb előfizetési árakkal csábítja magához a felhasználókat.

Az Apple helyében nem nagyon aggódnánk amiatt, hogy az első hat hónapban “csak” 8 millió felhasználót sikerült összeszedni. A Spotify-nak például 48 hónapra volt szüksége, hogy elérjék ezt a számot. Ha a 20 milliós álomhatárt nézzük, Mulligan szerint az Apple másfél év alatt érheti el ezt a számot, míg a Spotify-nak ehhez 7 évre volt szüksége. Azt se felejtsük el, hogy a Spotify, és a többi zenei streaming szolgáltató kizárólag az előfizetőikből illetve a reklámokból élnek, miközben az Apple számára az Apple Music egy egészen kis bevételi forrásnak számít az iPhone és a Mac eladásokból származó bevétel mellett. Így akár hobbi projektként is tekinthetnek rá, és azt tesznek vele amit csak akarnak. Legutóbb például minden Apple alkalmazott ingyen előfizetést kapott karácsonyra.

s6-applemusic-blur

Az Apple-nek tehát nincs mitől tartania, csak azokat a jól bevált módszereket kell alkalmaznia, amik korábban sikerre vezették az iTunes Store-t. A recept a következő: minden platformon elérhetővé kell tenni, egy-egy exkluzív megjelenés az Apple Music-ban, pár ütős reklám, és lassan de biztosan folyamatos piacszerzés. Pont a napokban derült ki, hogy Taylor Swift az 1989-es világturnéjáról készült filmet kizárólag az Apple Musicon teszi elérhetővé. Az alábbi videó végén látható “Only on Music” szöveg rengeteg új előfizetőt hozhat az Apple-nek, hiszen az olyan híres énekesek mint például Taylor Swift, rengeteg rajongót beszippanthatnak az Apple Music táborába egy-egy exkluzív tartalommal. Érdekes egyébként az is, hogy most pont az a Taylor Swift reklámozza az Apple Musicot, aki korábban éles hangú levélben bírálta azt.

Még egy tényező játszik majd jelentős szerepet az Apple Music hódító útján, ez pedig az első iPhone-jukat megvásárlók száma. Évente 200 millió iPhone talál gazdára, és ebből sok millió teljesen az új Apple felhasználó, akiknek a vadonat új készülékükön ott lesz az Apple Music ikonja. Ezek a friss Apple tulajok sok millió előfizetést hozhatnak az Apple-nek azzal, hogy ott van minden készüléken előre telepítve a Music alkalmazás.

Az biztos, hogy nem lesz könnyű dolga az Apple-nek, de arra is lehetne fogadni akár nagyobb tétekben is, hogy csak idő kérdése de az Apple lesz a piacvezető a zenei streaming piacon.

 

 

Akár 100 000 Ft kedvezmény
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!