Apple Music

Az Apple Music felhasználók a legelégedettebbek

#HÍREK
2016. 10. 02.
A J.D. Power amerikai piackutató cég rendszeresen számtalan kategóriában állítja össze a toplistáit, melyek elég fontosnak számítanak az Egyesült Államokban. Most először megvizsgálták a zenei streaming-szolgáltatásokat is, az élen az Apple Music végzett.

Mindannyian hallhattunk vagy olvashattunk már az Apple Music-ot kritizáló véleményeket: nincs elég tartalom, drága, nehéz kezelni, és a többi. Nos, úgy tűnik, hogy a felhasználók – csendes – többségének viszont mégis csak tetszik a szolgáltatás, ez nyerte ugyanis a J.D. Power első zenei streaming „versenyét”, bezsebelve az ebben a kategóriában kiosztott első díjat.

Apple Music

Összesen hét szolgáltatót vizsgáltak (Apple Music, Spotify, Pandora, Google Play Music, Amazon Prime Music, Rhapsody, TuneIn), melyeket a cégtől megszokott körös értékelési rendszerben pontoztak („Power Circle Ratings”): az öt kör azt jelenti, hogy az adott márka a legjobbak között van, a négy átlag fölötti, a három átlagos márkákat, a kettő pedig a maradékot jelöli. Meglepő, de öt kört csak az Apple kapott.

Az összesített eredményen kívül hét kategória (általános elégedettség, tartalom, ár, teljesítmény és megbízhatóság, kommunikáció, egyszerű kezelhetőség, vevőszolgálat) alapján vizsgálták meg a szolgáltatásokat, valamint egy reprezentatív minta alapján a felhasználók véleményét is megkérdezték. Itt egy 1000 pontos skálán rangsorolták a szolgáltatásokat. Az első az Apple Music lett 834 ponttal, de a többiek sincsenek nagyon lemaradva, a holtversenyben utolsó helyezett Google Play Music és Amazon Prime Music is 818-818 pontot kapott.

JD Power streaming

Ami a hét kategóriát illeti, az Apple Music négyben kapott öt kört a J.D. Powertől, és háromban érte el a megkérdezett felhasználók szerint is a legjobb eredményt. Különösen jó pontszámokat kapott a tartalom, a teljesítmény és megbízhatóság és az egyszerű kezelhetőség kategóriákban. A – meglepetésre – második helyezett Rhapsody elsősorban az árral és a kommunikációval vívta ki a felhasználók elégedettségét.

JD Power streaming

További érdekes és kevésbé érdekes összefüggésekre is fény derült a kutatásból. Elmondható például, hogy a fizetős felhasználók elégedettebbek az ingyenes verziókat használóknál (már amelyik szolgáltatásnál van erre lehetőség). Az elégedettség a „passzív hallgatók” körében a legalacsonyabb, noha ez a legnagyobb csoport, a felhasználók 44%-a tartozik ide. Ők azok, akik nem osztják meg a saját lejátszási listáikat, és nem is hallgatják másokét. A legelégedettebbek a „teljesen elkötelezett” felhasználók, ők meg is osztanak, és mások megosztásait is hallgatják, viszont csak az összes felhasználó 29%-át teszik ki. (A maradék azok között oszlik el, akik nem osztanak meg, de másokat követnek, illetve nem követnek senkit, de megosztani szoktak.)

Fontos szempont a szolgáltatás kiválasztásánál az is, hogy milyen készüléket használunk, és ebben is az Apple a legerősebb. Az Apple Music felhasználók 62%-a azért választotta ezt a szolgáltatást, mert iPhone-, iPad-, vagy Mac-felhasználók is egyben – ez az arány a Google Play Music előfizetői esetében például csak 53%. A J.D. Power szerint:

Az Apple Music-ot szinte minden esetben Apple-készülékeken használják, és részben a márka ökoszisztémájából fakad az, hogy ennél a szolgáltatásnál a legjobb az általános elégedettség. Az Apple Music esetében a legnagyobb azon felhasználók aránya, akik azért választották ezt a szolgáltatást, mert része a készülékük ökoszisztémájának, és a márka okostelefon- és táblagép-felhasználói a leginkább elkötelezettek.

Forrás: J.D. Power via Patently Apple.