imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Az Apple bemutatta az iPhone X-et

Az Apple Music után a Spotify is saját tartalmat gyárt


Habár eddig úgy tűnt, a két streaming szolgáltatás nem közvetlen konkurense egymásnak, ez egy pillanat alatt megváltozott, amikor a Spotify bejelentette saját autóban éneklős műsorát. Várjunk csak, nekünk ez nagyon ismerős valahonnan…

A tavaly még bizonytalannak tűnő Apple Music jövője idén szinte teljesen tisztázódott, a szolgáltatás a zene streaming mellett bővíti rádiós kínálatát, illetve saját sorozatokat is gyárt, amik Apple Music exkluzív tartalomként érhetőek el. Az Apple a már bevált recepthez nyúlt és le is igazolta James Cordent Carpool Karaoke című műsorával együtt. A műsor lényege, hogy amerikai hírességekkel (többségében énekesekkel) egy autóban utazva egy fajta éneklős talk showt láthatunk. Az új, Apple Music féle kiadásban a volán mögött nem szabályszerűen James ül, emellett még feldobták a műsorstruktúrát új helyszínekkel és extrém szituációkkal is; tehát lényegében teljesen átalakult a sorozat a The Late Late Show óta.

01_spotify_creating_similar_content_to_apple_music

Nem is kellett sok a Spotify-nak, az Apple Music kezdeti sikereire felbuzdulva bejelentették saját műsorukat Traffic Jam néven, ami kísértetiesen hasonlít a Carpool Karaokéra. Alapjaiban megegyező műsorról van szó, ám a Spotify szerint jelentős eltérések vannak, így ők egy teljesen másfajta műsort készítenek. Míg a Carpool Karaoke-ban rendszerint egy laza örömzenélést láthatunk, főleg régi slágerekből összeválogatva, addig a Spotify inkább a hiphop vonalra erősítene rá, ahol MC-k találkoznak zenei producerekkel és dj-kel. A trailert végignézve valóban teljesen más hangulatú a két műsor: a Carpool Karaoke egy sokkal inkább megrendezett, több kamerás produktum fordulatokkal megspékelve, a Traffic Jam pedig a rapperek világába nyújt betekintést és tényleg olyan érzetet kelt, mintha felvételek sokaságából egy fajta zanzát készítenének az alkotók.

02_spotify_creating_similar_content_to_apple_music

A Traffic Jam hetente jelentezik majd új epizódokkal és olyan zenészeket sorakoztat fel, akik itthon a nagy többség számára még ismeretlenek. Sajnos a celeb világban nem vagyok ismeretes, de összevetve az Apple zenés műsorával ,számomra is olyan arcok tűntek fel, akiket így vagy úgy én is ismerek, így kijelenthető, hogy az Apple Music egy valamelyest mainstreamebb megközelítést választott, míg a Spotify egy kicsit jobban koncentrál egy adott rétegre. Ebből a szempontból valóban teljesen más a két rivális szolgáltatás szórakoztató műsora.

Forrás: Cult of Mac

Apple Watch akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!