imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Rendeld elő már most az iPhone X-et!

Az Apple-nek nem jött be a Swatch új szlogenje


A svájci óragyártó egy egészen furcsa ötlettől vezérelve azt gondolta, milyen jó ötlet lenne, ha az Apple egyik mindenki által jól ismert reklámkampányának szlogenjét átültetné a saját reklámjába. A cupertinói vállalat koránt sem gondolta ennyire jó ötletnek ezt a húzást, ezért a bíróságon kívánják megbeszélni a továbbiakat.

El sem tudjuk képzelni, mi lehetett a Swatch marketingeseinek fejében, amikor kitalálták a “Tick different” szlogent az új NFC-vel ellátott óráikhoz. Arra nehezen hivatkozhatnak a továbbiakban, hogy velük nem jött még szembe az Apple híres “Think different” kampánya, amely 1997-től egészen 2002-ig tartott, és az ikonikus Apple-reklám, amely olyan nagy embereket sorakoztatott fel, mint Albert Einstein, Bob Dylan, Martin Luther King Jr., Richard Branson, John Lennon, Buckminster Fuller, Thomas Edison, Muhammad Ali, Ted Turner, Maria Callas, MahatmaGandhi, Amelia Earhart, Alfred Hitchcock, Martha Graham, Jim Henson, Frank Lloyd Wright és Pablo Picasso.

Az utcákra kihelyezett plakátsorozatok különlegessége az volt, hogy nem egy adott terméket akartak bemutatni és eladni a potenciális vásárlóknak, szimplán csak nagy emberek jelentek meg óriásplakátokon, alatta pedig az Apple “Think different” szlogenje volt látható a cég logója kíséretében. A Watson információi szerint az Apple egyenesen Svájcig ment annak érdekében, hogy blokkoltassa az órákkal foglalkozó cég plakátjait, ám falakba ütközött, miután a Svájci Szövetségi Szellemi Tulajdonjogi Intézmény nem tett eleget a kérésnek. Az Apple természetesen nem hagyta annyiban a dolgot, bírósághoz fordult, ahol állítólag kemény védjegybirtoklási tesztnek vetik alá az ügyet.

vb_7610522691957

 

A dolog kicsit összetettebb, mint ahogy az elsőre tűnhet. Az kétségtelen, hogy “véletlenül” nagyon is összecseng a Swatch szlogenje a korábban Apple által használt szöveggel. Ugyanakkor az Apple-nek arról is értekeznie kell a bíróságon, hogy a svájci lakosok milyen mértékben asszociálnak a Swatch szlogenje által az Apple-re, illetve hogy ez a ráta meghaladja-e az 50%-ot. Az óragyártó cég azzal érvel, hogy a kampányban használt jelmondat nem az Apple-re kíván következtetni, hanem az általuk a 80’-as években használt “Always different, always new” kulcsszavakra. Továbbgörgetve az ügyet, ilyen formában akár még az Apple is húzhatja a rövidebbet.

og-img

Ez már nem az első eset, hogy a két cég nem tud kiegyezni szlogeneken vagy termékneveken. Korábban arra is fény derült, hogy az Apple okosórája miért az Apple Watch és nem az iWatch névre hallgat. Ez utóbbinak hívnák, ha a Swatch nem blokkoltatta volna sikerrel a termék megnevezését, aminek az adott alapot, hogy ekkor már a svájci cég birtokolta az iSwatch nevet, ami szerintük túlságosan hasonlít az iWatch-ra. Ezért Tim Cook, az Apple CEO-ja nem sokáig tétovázott és hamar ejtette az eredeti terveket. Érdekesség, hogy egy másik alkalommal szintén a svájciak kezdtek pereskedni az Apple fanok által szintén ismerős “One more thing” szlogen miatt, ám ebből semmi nem lett. Úgy gondoljuk, mindkét esetben jó döntés született és a jelenlegi per kimenetelét is az ésszerű érvek fogják eldönteni.

forrás: 9to5mac

iPhone X - előrendelhető
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!