imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A Lightning csatlakozó olyan mint a köldököd

Így tisztíthatod meg

Az Apple segít a legjobban ha bajod van a termékeivel


Egy felmérés alapján az Apple rendelkezik a legjobb terméktámogatással a tech cégek közül. Ezzel olyan óriásvállalatokat hagy maga mögött, mint a Microsoft, a HP, vagy éppenséggel a második helyen tanyázó Acer.

Amikor megvásárolunk egy terméket, a sok kritérium mellett fontos szempont a rajta lévő árcédula is, ami az Apple termékei kapcsán sokszor negatívumként merül fel. Hosszan lehetne fejtegetni és indokokat sorolni, hogy egy MacBook Pro például miért kerül annyiba amennyibe, de tény: a megvásárolt hardver és szoftver mellett egyáltalán nem mindegy a szolgáltatás, amit a termék mellé “csomagolnak”. Főleg üzleti felhasználás esetén elengedhetetlen a megfelelő terméktámogatás – ha gondom van a megvásárolt kütyümmel, az Apple igenis foglalkozzon a problémámmal – de, nekem, mint magánembernek sem mindegy, hogy tojik-e a gyártó a fejemre vagy sem.

Apple Store

Ne keverjük ide a külön megvásárolható Apple Care Protection Plant vagy az iSTYLE-ban  megvásárolható spéci garanciacsomagot, hisz ezek nem járnak a termék mellé, azaz az alapár nem tartalmazza ezeket a szolgáltatásokat. Ugyanakkor akár hétvégén is hívható 0-24-es telefonos ügyfélszolgálat, e-mail kapcsolat és rengeteg magyar nyelvű online útmutató áll a vevők rendelkezésére abban az esetben is, ha ilyennel nem rendelkezik valaki. Ezek az apró extrák azok, amiktől igazán prémiummá válnak az Apple termékei és ami visszavonzza a vásárlókat.

A cég ezen üzletpolitikáját ismét elismeréssel illették: sorozatban harmadik éve sikerült a Laptop Magazine Tech Support Showdown toplistájának élére kerülnie. A lap elemzői különösen az online támogatást hangsúlyozták ki, az összes többi versenyben levő cégen felül tudtak kerekedni ebben a kategóriában. Míg például az Acer telefonos ügyfélszolgálata már egy fokkal jobbnak bizonyult, összeségében még így is az Apple vitte a prímet, bár igaz, a konkurens cégek épp csak egy hangyányival maradtak el a cupertinói vállalattól. Az nem derült ki, hogy a telefonos teszten mi alapján bizonyult jobbnak az Acer; a táblázatból az látszik, hogy az Apple-nél átlagosan 6 percig tart egy ügyfélszolgálatos beszélgetés, ami az egyik legrövidebb átlag idő, ami ügyfélszolgálatos telefonálásra megy el.

apple-tech-support-list

Emellett még akár Twitteren is lehet írni az Apple-nek egy külön erre a célra létrehozott fiókon keresztül. A Laptop Magazine munkatársai szerint jobban tennék, ha nem csak a hivatkozásokban válaszolnának a kérdésekre, hanem pár mondatban első kézből is megpróbálnák megoldani a felmerülő problémákat. A tweetekre egyébként is csak korlátozott keret között tudnak reagálni csendes-óceáni idő szerint reggeli 5 és este 8 óra között.

Ha az Apple tökéletesíteni szeretné az ügyfélszolgálatát, akkor több lehetőséget kellene biztosítania a szakértők oktatására az újdonságokkal kapcsolatosan azért, hogy olyan témákban is kimerítő válaszokat tudjanak adni, mint például az iCloud Dokumentumok. A Twitter fiókjukon is javíthatnának azzal, ha közvetlen válaszokat adnának a kérdésekre ahelyett, hogy kapcsolódó tartalmakat linkelnek. Összességében az Apple kínálja a legjobb támogatást a laptop gyártók közül, ahogy azt teszi sok éve már.

Forrás: MacRumors

Akár 20% kedvezménnyel
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!